Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nya hästen har jag inte gjort så mycket mera med än att borsta på kv. Men häromdagen så skulle jag mig på att rida honom had ejag tänkt...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Alvia
·
E
Träning Vad gör man när en väldigt stark nordsvensk bara vänder i hagen och går tillbaka om den inte har nån lust å komma in? Min kompis har ett...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Elizette
·
R
Träning jag har fått hem en ny pålle som är väldigt ouppfostrad i stallet när man ska sadla å såna saker å när hon ska få mat va ska man göra...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: Emmizen85
·
Träning Suck..Idag var det första gången som min medryttarhäst totalt vägrade att komma in från hagen. Han hade bestämt sig att idag så skulle...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: squirlett
·
B
Träning Hej!Jag har köpt en svårklass dressyrhäst som är 15 år. Han vill absolut inte gå in i transporten. Vi har använt longeringslinor men det...
Svar
13
· Visningar
1 363
Senast: Dassie
·
T
Träning Visst finns det väl nåt som heter IH ? Vad är det för skillnad på IH och NH ? Tacksam för svar ! /Tess
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: yatlah
·
Y
Träning min häst bara rusar ut ur boxen så fort vi ska gå ut från den... han är 5 år och jag vet inte hur jag ska uppfostra honom till att inte...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Träning Behöver tips om hur jag får pålle att lätta från handen. Hästen är fem år och har inte gjort så mycket, är dock i gång sedan i höstas...
Svar
18
· Visningar
2 930
Senast: Pellis
·
M
Träning Vad anser ni om att lägga in en vilodag mitt i veckan och hur skall man då planera den? Kan hästen gå hårt och sedan vila dan därpå...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: Lazio
·
Träning Vad brukar ni börja med Ta på träns ,leda ut , berätta vad ni brukar träna :banana:
Svar
10
· Visningar
1 728
Senast: puman_22
·
P
Träning har börjat springa över folket som ska ta in sina hästar. eller hur ska jag förklara? hon går med två hästar och ägaren till dom tar in...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Pretty_Fly
·
H
Träning i mitt stall står två kusar som inte tillhör min egna lilla skara (en shettis + större blandras). de får litervis med mat, kilovis med...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: wild
·
B
Träning Har en häst inhyrd i ett större stall. Nu till saken finns här en människa som inte kan mycket, vi andra försöker ge snälla råd. OBS...
2
Svar
23
· Visningar
2 000
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Träning Jag har fått ett problem. Ett av mina ston vägrar att gå in i stallet på dagen, på kvällen när det är matdags bara travar hon in som...
Svar
12
· Visningar
1 724
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Tror ni på det där med att hästar är si eller så¨beroende på virvlarnas placeringar eller antal???Min minsta flicka har en minst sagt...
Svar
19
· Visningar
1 988
Senast: Rikkan
·
Träning Tips till artikel om \"NH\". Sitter och skriver på en text om ledarskap på häst. Någon som kan tipsa mig om lite ämnen jag kan ta upp...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Sammet
·
A
Träning Vet inte riktigt var jag ska börja men jag måste bolla det här med någon innan jag blir galen... :crazy: Jag står i ett stall med tre...
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: Aina
·
C
Träning Hur får man bort hjorthalsar? Jag vill inte använda inspänningar mest pga av att det är en unghäst. Stör hjorthalsen honom när han...
Svar
14
· Visningar
3 424
Senast: chadfas
·
Träning har kommit i kontakt med en häst som är det respektlösaste jag mött på länge. vet inte 'respektlös' är rätt ord, men hon bryr sig inte...
Svar
19
· Visningar
1 472
Senast: SaraMara
·
S
Träning ska få min foderhäst nu i veckan och jag har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med... e d nån tid på dygnet som är en fördel...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: squirlett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp