Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Hej,jag behöver råd om vad jag ska göra med mitt matgalna föl.Hon är så HIMMLA ivrig och blir nästan lite otäck på sätt o vis när man...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: Magdalena
·
Träning I dag fick jag veta att jag är en djurmisshandlare! Orsak: Igår kom en häst lös och rusade runt bland hagarna. Detta upprörde tydligen...
2
Svar
21
· Visningar
2 081
Senast: shady
·
A
Träning Är det någon som har bra tips på hur man ska gå tillväga när hästen inte vill stå still när man ska sitta upp? När man ska sitta upp...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: Aina
·
Träning Nytt promenadförsök med tveksamt resultat. :smirk: Jag ledde, vi kom lite längre än då jag red innan hon började protestera. Några...
Svar
8
· Visningar
1 213
Senast: elbereth
·
S
Träning :)jag behöver tips :) jag behöver ha lite tips om att å min häst lite mjukare i siderna :confused:
Svar
9
· Visningar
1 570
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 748
S
Träning hade en sommarponny med en vädigt hjorthals den här sommaren. han var ifrån en ridskola och borde ju kunna jobba i rätt form men det var...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: kryptisk
·
Träning Läste en jätteintressant artikel i Ridsport om hur en person som till vardags tränar polishästar, även åker runt på ridanläggningar i...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: Aina
·
F
Träning Galoppfattningar och slippa \"skentrav\" Min 4åring har jätte jobbigt med galoppfattningarna han fattar ofta fel så jag måste vara...
Svar
8
· Visningar
2 828
Senast: flygare
·
Träning Ligger det här rätt nu? Har en nordis som e toppen på alla sätt och vis men omöjlig och lasta. Han travar in, står där tills han känenr...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 396
Senast: exitingflame
·
A
Träning Kan man märka på en häst om den har blivit pleggad? Isf hur? Kan man bli lurad om man tex köper en häst som är lugn och harmonisk och...
Svar
4
· Visningar
1 499
Senast: KungTulle
·
S
Träning usch, tycker så himla synd om pollen som är så vansinnigt skotträdd. Hör han en smällare låångt bort så blir han helt uppstressad nästan...
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: Sudd
·
Träning På morgonen idag så var en hovslagare i stallet och skodde på en tappsko på en av hästarna. Hon var där redan vid 6 och hästarna hade...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: Rikkan
·
L
Träning Vet knappt om det är normalt.. Hingst, ½ år, hanterad i 4 månader. Går promenader, lyssnar till *halt*, *sakta*, *skritta*, *trava*...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: martha
·
Träning Med tanke på en annan tråd på samma forumsdel så undrar jag, hur stor sanning ligger det i att ett föl tar efter stoets "uppförande och...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: Wilma
·
Träning Det är så lätt att bli hemmablind. Jag har inget att jämföra med då jag har eget stall och bara våra egna hästar (dessutom rider jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 973
Senast: yatlah
·
Träning jag planerar att köpa min första häst om något år eller så, spännande spännande! :) men man har ju hört talas om vilka prov som fäljer...
Svar
10
· Visningar
1 378
Senast: lovehorses
·
B
Träning Hej, jag undrar om nån vet om hästar tar efter varandra..? Min häst står brevid en häst som är "grinig" i boxen, de går oxå ute...
2
Svar
22
· Visningar
2 018
Senast: TurboDevil
·
A
Träning Hejsan,,skulle vilja få lite råd om hur jag ska börja med min 1 åring,,hon blir 1 år nu den 31 maj. Undrar om det är dax då att vänja...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Novalee
·
H
Träning hej hej tänkte bara höra när man börjar att lös hoppa unghästen?? :banana:
Svar
9
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp