Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Måste ha råd! Har en vallack som är i stort sett ohanterad, 3½år, en islandshäst. Beskriven som mycket känslig, jag har bara haft honom...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Blaze_Of_Glory
·
K
Träning Är det några här som har erfarenhet i att ha ridit eller kört häst i någon form av cortege? Har ni några bra tips på hur man kan...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Darbhanga
·
T
Träning Jg har en häst som fram till nu varit VÄLDIGT rädd för hovslagren, men igår så ringde medryttaren och sa att hennes syrra hade verkat...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Madelene
·
  • Låst
Träning Jag ska transportera min ponny från Gränna till Uppsala och funderar på att anlita en hästtransportör. Någon som har någon erfarenhet av...
Svar
2
· Visningar
2 611
Senast: IngelaH
·
C
Träning Har köpt mig en liten pålla på fem år (fyller 6 på lördag :angel:). Hon är ganska "grön" inom dressyren. Har inte hoppat henne sen hon...
Svar
8
· Visningar
2 976
Senast: Chough
·
Träning kan man förbjuda klapphingstar i ett stall? jag har en klapphingst som verkligen inte bryr sig om ston i stallet eller om man är ute och...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 710
Senast: confetti
·
Träning Jag har en timmes lunch 12.00 - 13.00. På den timmmen ska jag förutom hinna äta, ner till stallet och lunchfodra stallets 4 hästar...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: lotta_k87
·
L
Träning Just nu känns saker deppigt med min häst, Extra. (Fd travare) -För det första (och det största problemet) är han halt. Ska fara till...
Svar
14
· Visningar
2 806
Senast: Lisilur
·
Träning Jag läste i en tråd här att maxtid mellan fodringar är 10-12 timmar och att det egentligen inte bör gå mer än fyra timmar från att det...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: lizzie
·
Träning Varför så olika? Valacken tycker att det är jätteläskigt att lämna stallet ensam, men det funkar bra att lämna honom ensam i hagen eller...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: yatlah
·
F
Träning anser ni att en häst kan vara för gammal för att nhtränas,i så fall var drar ni gränsen? vid vilken ålder menar jag.
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Madelene
·
J
Träning mitt sto ramlar i transporten.Vi åkte bara en-två meter, men hon halkade under sig med bakbenen. Hon måste stå bredbent, det visste vi...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Madelene
·
F
Träning min häst har väldigt svårt att stå stilla, även när man gör halt. men det värsta är när man ska hoppa upp. hon snurrar några varv innan...
Svar
7
· Visningar
942
Senast: Madelene
·
A
Träning Nu när de satt päls känner de inte strömmen i staketet. Min ena kryper under hela tiden. Dj-a skit! När de väl lärt sig så glömmer de...
Svar
16
· Visningar
1 055
M
Träning Hej min ponny vill inte stå stilla då jag hoppar upp nån som har nått tips?Har nån samma problem? mulle :banana:
Svar
6
· Visningar
869
Senast: unki
·
P
Träning Ni som haft häst ett tag vad var era första misstag? Och vad tror ni är det vanligaste "felet" man som förstahäst ägare gör?
2 3
Svar
43
· Visningar
3 655
Senast: mirjada
·
D
Träning Fan också.. Skulle ut och köra ena pållan i dag och då har hon en varm hov.. Suck, jag som precis har börjat komma igång igen.. Ska det...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Dragonfruit_
·
D
Träning Jag undrar om någon vet om en kurs i Natural Horsemanship nån gång i sommar. På svenska, då jag har lite svårt för engelska. Det ska...
Svar
1
· Visningar
801
M
Träning Det finns praktiska och filosofiska aspekter på hur och varför man håller hingst och hur viktig aveln är i deras liv men jag tänkte dela...
Svar
12
· Visningar
4 215
Senast: Dannie
·
T
Träning Ja det kan man ju säga att jag kan behöva för jag har nämligen e farlig häst. Han är farlig mot mig och mot andra. Han vet att han är...
Svar
18
· Visningar
1 135
Senast: Horsespirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp