Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Jag har börjat träna NH med mina två hästar. Jag har läst att hästarna ska vara uppmärksamma på "ryttaren" när man utför övningarna...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: Lollo25
·
F
Träning hon vill inte bli borstad,vill inte kela,söker ingen kontakt,vill bara vara ifred.vad ska jag göra för att hon ska bli mera sällskaplig? :(
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: Lollo25
·
Träning Det har funnits en hel del inlägg om huruvida man ska täcka föl/dräktiga ston på sistone, men nu undrar jag hur tankegångarna går när...
2
Svar
24
· Visningar
2 646
Senast: krocket
·
L
Träning Jag undrar om någon har lite tips till hur jag ska lära mig att känna om hästen har rätt galopp. Jag har aldrig under alla mina år på...
Svar
10
· Visningar
3 791
Senast: Centaur
·
R
Träning Känner mig lite som en nybörjare med det här problemet, men den här hästen vill bara inte göra halt! Winette, en häst jag brukar rida...
Svar
13
· Visningar
5 022
Senast: true_blue
·
K
Träning min häst och jag har jätte fin kontakt och hon är alltid pigg å alert men i bland när hon står och vilar, i bland annars oxå, så...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: unki
·
P
Träning Hej! jag skulle behöva lite tips och ideér till hur man kan göra en ryttare mer säkerare på sig själv. En god vän till mig har en häst...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: Philomena
·
T
Träning när man tränar en ettåring att lyfta bakbenen, vad gör man när han sparkar bakåt om man håller kvar det några sekunder.det är ju så att...
2
Svar
23
· Visningar
2 829
Senast: loosy
·
T
Träning Min fyraåring har kommit på en ny kul grej, innan var det stegring, man bockar o sparkar bakut istället! I min värld så tycker jag att...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Elizette
·
Träning Jag undrar om någon har en ide om vad som rör sig i hästen huvud när de inte vill gå framåt själv? Jag har lite problem till och från...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 213
Senast: twinstar
·
J
Träning Varmblod har jag då.. han älskar och hoppa kan styra mot hinder alldeles själv har dock inte hoppat honom så mycket har varit lite rädd...
Svar
17
· Visningar
1 374
Senast: Johanna_Agge
·
Träning Jag har nu fått klara besked från Ridsportsförbundet ridsport.se Advokat som svarade Hästliv TV4+ Lotta Alla svarar Du leder hästen på...
2
Svar
23
· Visningar
2 636
Senast: shapiro
·
H
Träning Får höra rätt ofta att stallet eller rättare sagt att boxen är hästens hem och att där ska den få vara ifred. Rätt komisk med tanke på...
2
Svar
25
· Visningar
2 151
Senast: angelaL
·
K
Träning Konstig fråga kanske, men jag undrar så här: Om man har ett sto som är sur och dominant i hagen, men som inte kan stå ensam i stallet...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: Tassetass
·
M
Träning Har för tillfället ganska stora problem när jag ska iväg med ponnyn. Om jag är hemmoch bara tränar, alltså inte ska iväg, så går han...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: montgomery
·
A
Träning Funderade lite.. Vi har nämligen en ponny som står i vårt stall som är import från irland som de inte vet så mkt om.. Och han ska vara...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: akktern
·
L
Träning Hejsan! Det är så att min häst inte klarar av att stå själv inne i stallet när min kompis rider, hon blir helt tokig, hoppar o sparkar...
Svar
12
· Visningar
1 257
Senast: Thuja
·
Träning efter att ha läst lite om männens sits på senior började jag fundera på hur man egentligen ska sitta. trots mina 16 år i sadeln börjar...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Carmenzita
·
Träning Har upptäckt ett litet problem med min medryttartös nu de senaste veckorna.. Innan betäckningen i somras älskade hon att bli kliad och...
Svar
8
· Visningar
1 806
Senast: Zody
·
Träning Idag när jag var på löshoppning med mitt sto. så var de lite försenade så jag fick leda henne runt lite på gårdsplanen. Jag gick även in...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp