Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Idag när jag red i paddocken så galopperade jag på volt i vänster varv. Då, rätt som de var snubblade han till och gick helt omkull så...
Svar
18
· Visningar
8 728
Senast: Yrja
·
Träning Hästen i frågan har problem att passera läktaren utan att kasta sig och har problem med hörnen han är räd elle olydnad. Jag tror att han...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: Camilla_H
·
Träning Idag hände något hemskt.. för ett tag sedan så köpte jag en d-ponny. hon är jätte trevlig. men hon är ganska pigg å rida...
Svar
18
· Visningar
2 224
Senast: kicki71
·
K
Träning http://www.horsetrading.se/?sida=artiklar&id=21 Det stå att man ska vara glad över om hästen nästan springer omkull en om den...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Ia*
·
Träning De allra flesta här på buke har väll någon gång blivit testad av sin häst under ridning. Kan inte ni berätta vad eran häst gjorde/gör...
2
Svar
34
· Visningar
2 068
Senast: Dundret
·
E
Träning Idag skulle vi åkt iväg för att rida långtur. Alltså, vi skulle tagit transporten dit, tillsammans med inackorderingen, en liten...
Svar
11
· Visningar
923
Senast: yes
·
J
Träning Jag var ute hos min treåring idag (sto). Har läst flera Horsemanshipböcker Favvisarna är (of course) Hempfling och Monty Roberts. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Barsebäcks Z'Ore
·
Z
Ridning Under alla år som träning av hästar har debatterats på nätet har denna tanke dykt upp flera gånger. Så här kommer ett totalt filosofiskt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 097
Senast: Vega
·
S
Träning Hur länge räknas hästen som unghäst? :bump: *Nyfiken*
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Peach
·
Träning Idag har Kele passerat en rejäl milstolpe! Alldeles nyss fick hon sin tredje, och sista spruta cartophen i halsmuskulaturen på vä...
Svar
6
· Visningar
1 977
Senast: Fladde
·
R
Träning Jag har köpt en ponny som är jobbad med ledarskaps övningar(det är meningen att hästen ska följa mig som en hund.), och jag vill...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: e_s_t_e_t
·
S
Träning Vad skulle ni gjort? Har ett sto på 5 år som är jätte hemsk vad gäller gräsätandet. När jag ska rida ut på henne och genom skogen så...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: pinky
·
M
Träning I kväll när vi skulle ta ut hästarna så var det totalt hopplöst! De har inga grimmor på sig nu på sommaren och idag gick det bara inte...
Svar
12
· Visningar
1 018
Senast: LIA
·
B
Träning Idag skenade hästen tillbaka till stallet(från ridbanan) när hans hästkompisar gick hem igen. det var riktigt otäckt. Han har bara rusat...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: boella
·
X
Träning hej.. trevligt ställe d här! e ny och e i full gång me att utforska stället. tänkte höra om era åsikter och tankar. har ett sto som...
2
Svar
34
· Visningar
2 570
Senast: kille16år
·
Träning Jag har en liten shettis tjej som måste skos fram nu när jag börjar att köra med vagn. Hon har varit skodd någon vinter innan. Den sista...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: Pelle_P
·
O
Ridning Jag är egentligen inte en barockryttare, snarare lite mer utav en russinplockare, dvs jag plockar små bitar här och där som verkar...
Svar
6
· Visningar
1 573
Senast: overtyre
·
C
Ridning Även om skritten är avslappnad och bra så blir tranven ändå "stel" oavsett om man jobbar från marken eller uppsuttet. Har länge funderat...
Svar
19
· Visningar
1 894
Senast: bigganl
·
Träning har ju fått en foderhäst som är nybetäckt och så iaf. för att inte orsaka skador på hästen + kommande föl. hur ska man rida hästen...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Stopek
·
A
Träning Hej! Jag funderar på att skaffa min första fodervärdshäst (Då jag inte har råd att köpa än). Men jag är lite tveksam på kostnader...
Svar
7
· Visningar
2 309
Senast: Tove2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama