Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning I september ska jag börja rida mitt 3-åriga fullblod igen efter 3 månaders vila. Innan vilan fick hon ledinflammation i kot- och...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: evelinaz
·
Träning Jag blir så ledsen,min unghäst Tuborg köpte jag i december förra året o han är helt underbar.. Han var så snäll o rida ut på...
Svar
16
· Visningar
1 285
Senast: Ida_79
·
Träning HUR ska man börja sin NH-träning för att hästen ska ha uppmärksamheten riktat mot en och följa efter osv? Har ju försökt en del själv...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: _Runaway_
·
V
Träning vad har ni för regler för era hästar? Mina egna är: - flytta sig för tryck->DIREKT - Hästen går där JAG bestämmer att den ska...
Svar
12
· Visningar
979
Senast: v_NiniZ_v
·
I
Träning Vad gör man med en ponny (b-ponny sto på 117cm) som får ryck å tror hon kan göra precis som hon vill...??? :confused: Det är min...
Svar
1
· Visningar
975
Träning jag vill inte ha nått bråk eller nått sånt. vill bara veta när de blev så fel att sitta i stolsits?? vem har bestämt de?? går hästen...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Ia*
·
Träning vet inte var tråden ska ligga?! men flytta den gärna om jag lagt den fel... Det är så här, för första gången i mitt liv så har jag...
Svar
12
· Visningar
2 415
Senast: Moppa123
·
Träning Jag o en kompis hade en liten diskusson ang lastträning. Jag har en svårlastad häst och tänkte att jag ska börja lastträna henne. Men...
Svar
8
· Visningar
1 641
Senast: Moppa123
·
Träning Haha, ja så det kan bli... i januari förra året lånade jag ut min häst till en kanon tjej och genast vart störtförälskad i honom och...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: MoonFlight
·
Träning Nu är det så här att jag kommit till en punkt då jag tar till mina gamla "knep"...Jag börjar rida med handen istället för sätet :eek...
Svar
7
· Visningar
1 050
A
Ridning Rider AR sedan ett år tillbaka... :) Behöver nu en ny bättre sadel.. Intresserad av att höra vilka sadlar ni använder och för-...
Svar
13
· Visningar
2 310
Senast: Arracsbullen
·
N
Träning Hur gör man för att träna bort (eller iaf gör så att det blir bättre) bakskygghet hos en häst? Vår lilla havreflinga är extreeemt...
Svar
5
· Visningar
1 425
Senast: NeonPrinsessa
·
Träning som inte tycker om dressyr?? Provade att rida lite dressyr på ridbanan igår på min nya ponny. Han kom in på banan såg sig omkring och...
Svar
7
· Visningar
1 014
Senast: isabelle_regina
·
H
Träning Hej! Jag har ett sto som är 8 år. Nästan lika stor som en ardenner. Hon är aldrig lastad o körd i transport. Jag köpte henne för två år...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Camilla_H
·
E
Träning Jag har ridit ett antal år nu, mestadels på islänningar. Red mycket lektion på "vanliga" hästar när jag var yngre (nu är jag nästan 17)...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: ezza
·
Träning ... och jag drar tillbaka min axel något fruktansvärt :crazy: Jag kan inte ta ett ledande tygeltag med min högra arm! Det tar tvärstopp...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Breccia_
·
Träning Hej, jag behöver lite tips på vad jag kan göra med min tinker. Jag är vad man kan kalla en erfaren nybörjare. Idag så travade vi...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Lejonelle
·
H
Träning Eftersom jag ej kan rida för tränare varje dag så måste jag få lite tips om vad som kan hjälpa... Mina två största pproblem är att...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: Beppo
·
Träning när man sitter ner ordentligt. Jag har eftersträvat att inte behöva nyttja tyglarna så mycket när han ska sakta av eller stanna helt...
Svar
8
· Visningar
1 088
H
Träning Någon som har några tips så är jag jättetacksam! Har en fyraåring som snällt går in i transporten men så fort det är stängt om honom...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama