Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag har haft en häst i snart ett år nu, men har väl aldrig seriöst tränat han från marken. Läst nån bok, (från ryttare till...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Klorin
·
U
Träning kan hästen ta skada av att man rider barbacka för mycke? har hört att de inte är bra för ryggen eftersom trycket inte fördelas nånting...
Svar
15
· Visningar
1 160
Senast: prydi
·
Träning Mitt 17-åriga islandssto kan vara besvärlig att kratsa hovarna på och brodda. Framhovarna brukar gå bra, men när man ska sätta ner...
Svar
16
· Visningar
1 386
Senast: em76
·
Träning Efter att jag la ut bilder här i söndags så fick jag höra att min häst är lite för framtunhg och släpig, att han behöver komma upp i en...
Svar
10
· Visningar
1 751
Senast: CeciliaHeikne
·
B
Träning Jag har en 2.5 årig halvblodsvalack. jag har problem med att vänja han med longergjorden. vi har hållit på i snart 6 månader med...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: Brian
·
P
Träning Nu är det så att jag är i ett privatstall ganska mycket.... Alla där vet ju att jag är gröön, jag kan fråga vad jag behöver veta och...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: AnnaKarinA
·
Träning Bara en ren fundering. Hur gör ni när ni sätter er upp på en ny häst första gången? Säg att ni är på ridbanan. En häst som är väl...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: MaddeO
·
Q
Träning Min häst går just nu på sommarbete men jag har tänkt att stalla in henne runt den 6-7 aug. (vet att vissa här kan tycka att det är...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: arabia
·
Träning Nån med bra tips hur man får hästen i lite lägre form? Min ena häst, moses vill gärna gå väldigt högt med huvet och kolla på allt annat...
Svar
18
· Visningar
1 324
Senast: TonicWater
·
S
Träning Ouui, vad har jag nu gjort, har bokat in en privatlektion, på söndag blir det troligtvis, har inte suttit på en häst på sådär 8 år, men...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: AnnaKarinA
·
S
Träning När jag är ute och rider måste man alltid följa ett mycket brant dike. Min häst brukar väldigt ofta tvärnita och när jag försöker driva...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: pascalle
·
T
Träning Måste bara fråga om det är nån som vet hur man bäst jobbar upp muskler i nacken? :)
Svar
10
· Visningar
3 168
T
Träning Jag har ett sto som jag lasttränar.Nu är det så att hon är jätterädd att nån ska komma bakom henne och slå linor runt bakdelen lr smälla...
Svar
3
· Visningar
650
Senast: marijaa
·
Träning Kan travhästar (alltså som går på bana) liksom "fastna" i traven, så att dom bara travar?? Jag menar inte att dom fastnar i det så att...
2
Svar
26
· Visningar
1 940
Senast: ridtravare
·
F
Träning hästen som jag rider är väldigt pigg och frammåt, och känns nästan lite stressad när jag är ute och rider.. (han är en fd, travare) jag...
Svar
5
· Visningar
1 270
Senast: Nun
·
N
Träning Några tips och råd om hur jag bär mig åt..? I min hästs beteshage finns en valack på 2 år som är väldigt social och helst skulle sitta i...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Ideaal
·
Träning Bygger vidare på en tidigare tråd ang små "uppdelade" hagar... Jag talar nu inte om stall inne i städer/störra samhällen utan vi som...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Migo
·
B
Ridning Alltså... Jag blir osäker. För det första: Vilken är skillnaden mellan akademisk ridning och traditionell dressyr... Anledningen att...
Svar
1
· Visningar
1 039
Senast: Tez1
·
S
Träning Mitt kallblod på 3 år, som jag har haft en månad, är väldigt försiktig och känslig av sig. Han vill/ågar inte gå bredvid en när man...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Nun
·
M
Träning Jag har säkert placerat min tråd fel nu, men jag provar. Den handlar trots allt om hästhandering :smirk:. ni som läst mina tidigare...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: yes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama