Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan Undrar hur det ser ut med städningen i stallen runt om i landet? Vilka rutiner har ni, vilken sorts städning gäller? Vilka verktyg...
Svar
8
· Visningar
3 860
Senast: Chili
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag är 96a och har gjort en ansökan till Wången - trav. Jag har varit och tittat på anläggningen och blivit guidad av ett par...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Friggan
·
Hästmänniskan Är det fler än jag som får skav när du rider, av håret "där nere"? :):o
2
Svar
20
· Visningar
4 063
Ekonomi & Juridik En bra länk: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trafikregler/Gaende-rullstolsburen-rullskridskor/Hastar-i-trafiken/ Har jag...
Svar
5
· Visningar
1 679
Senast: lil-sis
·
Anläggning Har fått erbjudande om att hyra ett stall med 7 boxplatser, fina gräshagar och belyst paddock. Har tidigare stått i detta stall och min...
Svar
16
· Visningar
4 431
Senast: Berin
·
H
Hästmänniskan Tjosan! Jag har tidigare haft en ridtravare på foder, men nu efter en häst-break på några år så är jag sugen på att starta igång igen...
Svar
5
· Visningar
1 626
Senast: Hepzheba
·
Ekonomi & Juridik Moderator får gärna flytta om tråden ligger fel. Jag pratade för någon dag sedan med fd. ägaren till min British Spotted Ponny. Vi...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: _Skifting_
·
P
Ekonomi & Juridik Sitter verkigen fast och beöver hjälp. Fick ett holsteiner sto i inbyte i danmark för en vecka sedan, jättetrevlig häst men poblemet...
Svar
5
· Visningar
1 613
Senast: dobbis
·
A
Hästmänniskan Ja, det är klart jag förstår varför allt kostar. Det måste kosta att hålla häst och utöva sporten. Det spelar ingen roll hur mycket man...
Svar
14
· Visningar
2 188
Senast: gunhild
·
Hästmänniskan Fick hem en kallelse till ridprov för en utbildning jag sökt. Kraven är LA dressyr och 120-hoppning. Problemet är att jag inte suttit på...
2
Svar
22
· Visningar
4 645
Senast: gunhild
·
Hästmänniskan Jag sitter i ett dilemma känner jag. Min dröm är att bli veterinär. Nu har jag hittat ljuset i tunneln, Polen. Jag kommer under vintern...
2
Svar
34
· Visningar
4 742
J
Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag är fodervärd till ett gulligt sto. Hon har nu skadat sig i hagen och jag fick kalla på veterinär för rengöring och så fick...
Svar
7
· Visningar
1 818
Anläggning Vilken av följande färger är bäst att använda i stall: 1. utomhus akrylat färg. 2. Golvfärg. Ska man ha lack över färgen sedan och...
Svar
6
· Visningar
1 556
Senast: bigganl
·
Ekonomi & Juridik Ska påbörja ett stallbygge, behöver era råd. Behövs speciell betong som tål urin i ett stall? Vad heter den betonen i så fall?Är det...
Svar
1
· Visningar
2 907
Anläggning på grund av att dumma jag släppte hästarna i sommarhagen när vinterhagen var en lerpöl så blev sommar hagen också upptrampad :(, vi har...
Svar
9
· Visningar
2 135
Hästmänniskan Vet att det finns några som jobbar (jobbat) i stall/ som hästskötare här inne så riktar mina frågor till er.:) Vad har ni för kläder...
Svar
6
· Visningar
2 215
Senast: Elisha
·
V
Hästmänniskan Hej! Jag undrar vad ni anser om att köpa häst som nybörjare? Jag är nu 30 år gammal och red som barn men la ner det i tonåren :( tog...
Svar
15
· Visningar
8 291
Senast: Siiiia
·
Anläggning Någon som kan berätta lite bondepraktika om när kalksalpetern kan läggas ut i granulatform. Tacksam för utförligt svar såsom...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Nenneh
·
Hästmänniskan Det slår mig ibland att många hästägare verkar så himla händiga! Man bygger div. saker, kör traktor o motorsågar utan problem, kör...
2
Svar
27
· Visningar
3 369
Anläggning Jag har fått erbjudande om att förfoga över en byggnad som har innermåtten 5*10 meter att göra stall av. Stallet skulle i så fall...
Svar
4
· Visningar
1 564
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama