Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hur hanterar ni det om det går dåligt när ni tävlar, och hur gör ni för att inte vara för rädda att komma sist? Jag ska tävla ganska...
2
Svar
33
· Visningar
4 170
Senast: shh
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden hamnat rätt... Vi hade en ponny på prov här för ungefär ett och ett halvt år sedan ponnyn var tänkt som...
Svar
6
· Visningar
1 271
Hästmänniskan Min häst åkte igår till sin nya ägare, jag var även med och såg vart han skulle hamna och så. Men nu är det så här, att den tjejen som...
Svar
5
· Visningar
1 803
Senast: caballus
·
M
Ekonomi & Juridik Hej, sålde min häst i oktober förra året, hästen har shivering (konstaterat på klinik) som gör att den är svår att sko bak, detta...
Svar
10
· Visningar
2 512
Senast: lewellyn
·
Anläggning Hur länge brukar ni vänta med att släppa på hästarna efter att ha betesputsat? Blir det samma effekt som med "gräsklippargräs" som...
Svar
1
· Visningar
1 555
Senast: curbitz
·
Z
Hästmänniskan Jag har haft en gammal häst förut. Jag hade honom i 10 år och han blev 27 år gammal. Det var en arabvalack. Så jag vet hur en gammal...
Svar
5
· Visningar
1 389
Senast: Miloni
·
Ekonomi & Juridik Har någon några bra konkreta tips på vad man ska tänka på vid försäljning? Det här med upplysningsplikt, besiktning, vad som ska stå i...
Svar
12
· Visningar
2 872
Senast: Pica
·
Anläggning Vi har alltid haft väldigt gott om vatten i vår brunn, och i 100 år så har det funnits vatten där trots torka. När alla andra brunnar i...
Svar
8
· Visningar
3 075
Senast: Kjerulfia
·
A
Hästmänniskan Anonymt nick, helt enkelt för att jag vet att det här är lite barnsligt, men jag är så ledsen att jag måste klaga av mig lite...
Svar
17
· Visningar
3 601
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte vad som hände med mina andra tråd den typ försvann, fick ett svar i alla fall! :confused: Men nu har jag en annan...
Svar
10
· Visningar
3 820
Senast: theJohanna
·
Ekonomi & Juridik Jag ska skriva ett kontrakt angående en häst som kommit hit lite akut. Frågan är om jag ska skriva ett fodervärdskontrakt eller ett...
Svar
7
· Visningar
1 885
Senast: Ellanamde
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller egentligen då? Har stått i stallet i drygt ett år o trivs väldigt bra med ägarfamiljen så jag vill absolut inte göra mig...
Svar
9
· Visningar
2 245
Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: Teilani
·
S
Ekonomi & Juridik Hej alla hästtokingar :) Jag står inför mitt livs projekt, och jag behöver verkligen all hjälp och alla tips jag över huvud taget...
Svar
11
· Visningar
4 449
Senast: Zephira
·
Anläggning Vi murar stall. Både ute- och inneväggar är murade. Vi ska inte ha galler mellan boxarna. Vilken höjd på boxmellanväggar tror ni på? Det...
Svar
13
· Visningar
8 559
Senast: Rie
·
L
Hästmänniskan Om mitt utgångsläge: Jag tror att det finns en magisk gräns nånstans, och att när man har gått över den gränsen så kommer ni "annat...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 522
Senast: MiaS
·
T
Hästmänniskan Har kommit till en punkt i livet där jag har insett att jag inte kan fortsätta att ha häst på det sättet jag har nu. Har fyra stycken...
Svar
10
· Visningar
2 171
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel. Har precis köpt häst och blir inte riktigt klok på ägarbytet. Det finns inget...
Svar
16
· Visningar
2 589
Senast: Masse
·
Hästmänniskan hur gör ni med ridningen? kompletterar ni med annan träning? Behöver alla tips jag kan få. Har ryggskott med jämna mellanrum (ofta...
Svar
7
· Visningar
2 122
Senast: Squie
·
Anläggning Jag funderar på att gjuta en sockel i mitt stall där en ny vägg ska sättas upp. Dels för att golvet inte är helt i våg (för att lättare...
Svar
4
· Visningar
3 427
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama