Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är det fler här som kan få ont på utsidan ankeln efter ett pass med mycket lättridning eller fältsits? Tänkte väl mest se om det...
Svar
15
· Visningar
8 616
Senast: lady_vip
·
Gnägg Ska flytta och därmed flyttar ju också mina hästar. Fått reda på att jag måste inreda en hel sadelkammare själv. Sitter med noll...
Svar
12
· Visningar
3 450
Senast: Korven
·
Anläggning Jag är lite kluven vad gäller om jag ska stå kvar i stallet eller inte. Har stått här ett halvår ungefär och jag vantrivs inte men trivs...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 883
Senast: EmmaN
·
Hästmänniskan Lite konstig fråga kanske men hade varit roligt att veta lite hur ni har det och tänker om reserv saker.:D Jag tävlar och tränar...
2
Svar
27
· Visningar
2 863
Senast: Ingela_S
·
Gnägg Vilket utav dessa bolag har ni till era hästar och varför?
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 890
Senast: Snurre
·
Gnägg Finns det någon karta över ridvägar att få tag på?
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Snurre
·
Gnägg Hej ! Jag är en tjej på 15 år , 163 cm och väger 53kg. Jag har under 2 år haft en ponny på foder( ridit mycket längre) och har nu...
Svar
14
· Visningar
1 309
Ekonomi & Juridik Jag har en del grejer som lämnats kvar efter att jag avslutade medryttarnas 'medrytteri' (:p), som det inte verkar vara något intresse i...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 685
Senast: BeastieBabe
·
Hästmänniskan Låt oss snacka om det som alla smiter från. Pengar. Nä, inte riktigt. Men vi vet alla att det kan bli dyrt med en häst, dyrare med två...
2
Svar
31
· Visningar
3 323
Senast: fruxolisa
·
Gnägg Lite spinoff på tråden om hästraser vid zombie-apokalyps :p Vad händer egentligen med våra hästar om hela mänskligheten plötsligt dör...
2
Svar
34
· Visningar
2 983
Senast: steve
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar lite vad som gäller i följande fall. Att jag varit naiv och godtrogen behöver ni inte påpeka, det vet jag redan. Jag köpte...
2
Svar
37
· Visningar
7 762
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Någon här som har ett fullblod efter Be My Chief eller Boldly so? Har ett fullblod efter dem, född 2003 och om någon har ett fullblod...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Shadows12
·
Anläggning Skulle uppskatta att få lite tips på hur vi ska kunna fixa till våran ridbana. Vi flyttade till egen gård i början av året, på gården...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: Catrool
·
Gnägg En fundering...kan försäkringsbolaget kräva tillbaka ersättning som de batalt ut i samband med sjukdom på hästen om det senare visar sig...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Billy
·
Ekonomi & Juridik Jag har köpt häst både av privatperson och företagare, är rätt insatt i vad som gäller när man som privatperson av näringsidkare - men...
Svar
7
· Visningar
1 573
Senast: Masse
·
Hästmänniskan i går var jag uppe på hästryggen för första gången på 9 månader, andra gången jag vistades i ett stall sedan oktober. Var igår och...
Svar
2
· Visningar
1 409
Hästmänniskan När jag köpte min häst för tre år sedan hade jag inga ambitioner att träna dressyr/hoppning. Jag var mest intresserad av att ha en...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 196
Senast: Smulan75
·
Ekonomi & Juridik Jag hoppas att jag har lagt tråden rätt nu. Nu är det så att jag i dagarna ska köpa två hästar som nuvarande ägare vill ha ett kontrakt...
Svar
17
· Visningar
3 371
Senast: Duplo
·
Gnägg Jag har alltid funderat på hur en häst egentligen kan springa med mer eller mindre höga knän. Menas det att de lyfter bakbenen högre...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama