Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast i Agrias fall ha ju villkoren ändrats ganska mycket. Jag har haft Agria på min ena häst i 14 år nu, den försäkringen är inte värd ett jota längre, men var en bra försäkring när den tecknades.Jag har också agria, jag är nöjd. Problemet är ofta att folk inte vet vad dom skriver på, dom vet inte vad som ingår utan tar för givet att allt täcks.
Absolut, det har dem, men då har man blivit informerad om det skriftligt. Samt att oftast har det som försvunnit "flyttats" till form av en tilläggsförsäkring.Fast i Agrias fall ha ju villkoren ändrats ganska mycket. Jag har haft Agria på min ena häst i 14 år nu, den försäkringen är inte värd ett jota längre, men var en bra försäkring när den tecknades.
Möjligt, jag kommer knappt ihåg alla ändringarAbsolut, det har dem, men då har man blivit informerad om det skriftligt. Samt att oftast har det som försvunnit "flyttats" till form av en tilläggsförsäkring.
Finns det något bolag öht som har kvar den fasta självrisken?
På Agria fick jag lite bonus 2 gånger för att jag inte använt försäkringen så ofta.Jag har IF och har inte behövt använda försäkringen sedan jag köpte hästen. Dock tycker jag att det är träligt att de gör ganska stora höjningar varje år även om jag inte ens utnyttjat försäkringen. Jag är annars nöjd med vad försäkringen ska täcka.
Har If till alla hästarna, är sådär nöjd, inte jätteimponerad av dom. Någon som vet om det finns något försäkringsbolag som täcker även hovslagaringrepp? Med mer än max 2000 kr.
Fast det har du väl inga siffror på, att det är högre procent? Det är bara att man hör fler folk klaga eftersom de flesta har Agria, det är väl inte så himla konstigt?Så det är OK med högre PROCENT missnöjda kunder bara man är stört störst på marknaden?
I don't think so.
När jag jämförde försäkringar var Dina och IF de billigaste för mig, dock hade Dina bättre villkor tyckte jag.
Dina har absolut bäst villkor enligt mig. Funderar på att köpa en häst försäkrad i if idag men deras handläggare/säljare jag var i kontakt med var så på att jag inte vill ha dem.
Enda nackdelen med Dina jag märkt hittills (har tyvärr haft mycket med dem att göra senaste året....) är långa handläggningstider. Inte roligt att vänta 10-14 dagar på besked om jag får avliva eller ej, samma sak varje gång jag inte kunnat direktreglera via klinik.
Funderar faktiskt på agria just för att de är smidigt och snabba, men någon här kanske har koll på de andra bolagens handläggningstider?
Jag blev lite fundersam när en väninna berättade att hon försäkrat sin 2-åriga kallblodstravare (blivande ridhäst) i If och fick en premie på 50 kronor/månad. Veterinärvårdsförsäkring 50 000 och liv 20 000.
Jag tyckte det var orimligt lite även för en helkund, och bad henne kolla försäkringsvillkoren noga...
Inte så osannolikt, IFs begränsade vetvård är bra så hon kanske bara har den? Täcker 50.000 kolik, fång, foderstrupsförstoppning och olycksskador.
@Seabaz Hur är folksams handläggningstider, om du har koll på det?
Tyckte agrias villkor var helt ok när jag gick igenom dem.