Jag har haft häst(ar) sedan 1996 och har genom åren samlat på mig en hel del reservprylar. Har tänkt att någon gång har jag en häst som kan ha den här grejen och se där, efter några år så är det så Sparar dock inte allt utan har gett bort en hel del, bland annat till den lokala ridskolan. De fick stigläder och stigbyglar bland annat, i min sadelkammare hänger nämligen inte dressyr- och hoppsadlar längre. Numer försöker jag att bara spara sådant som det finns någon realistisk chans att det kommer till användning. Har flera hästar och de delar i så stor utsträckning som möjligt på utrustningen. De har dock alla sadel och några träns var (jag orkar inte justera storleken/byta bett mellan varje häst)
Till tävlingar brukar jag ta med en extra sadelgjord och skjorta (om det är tvådagars brukar jag ha extra jeans och padd också). Träns har jag nästan alltid två med mig om jag vill byta mellan träns- och stångbett, det fungerar som reserv också. Extra grimmor och grimskaft finns alltid i bilen. Till träningar brukar jag inte ha extragrejer med mig, räknar kallt med att kunna låna/köpa något nytt om det behövs.
Till mig själv har jag särskilda tävlingskläder men hästarna har sina vanliga grejer, jag försöker bara komma ihåg att putsa lädret innan jag åker Jag ser ingen mening med att ha "fula" grejer till vardags, jag vill ha snygga saker jämt så därför skiljer jag inte på utrustningen på det sättet.
Till tävlingar brukar jag ta med en extra sadelgjord och skjorta (om det är tvådagars brukar jag ha extra jeans och padd också). Träns har jag nästan alltid två med mig om jag vill byta mellan träns- och stångbett, det fungerar som reserv också. Extra grimmor och grimskaft finns alltid i bilen. Till träningar brukar jag inte ha extragrejer med mig, räknar kallt med att kunna låna/köpa något nytt om det behövs.
Till mig själv har jag särskilda tävlingskläder men hästarna har sina vanliga grejer, jag försöker bara komma ihåg att putsa lädret innan jag åker Jag ser ingen mening med att ha "fula" grejer till vardags, jag vill ha snygga saker jämt så därför skiljer jag inte på utrustningen på det sättet.