Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Det finns garanterat oändligt med trådar här om liknande saker, kanske framförallt "har jag förutsättningarna för att skaffa egen...
Svar
10
· Visningar
1 474
Senast: Balahé
·
Hästmänniskan Ni som tagit steget till egen gård (eller är uppväxt på gård), ångrar ni nånsin ert val? Om ja, varför? Kan ni dela med er av för- och...
Svar
9
· Visningar
1 392
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Här finns säkert nån/några som har koll på hur länge det är "normalt" att ha ont av en rejält stukad fot och fraktur ( i samma fot) Jag...
Svar
19
· Visningar
2 497
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Stod i någon tråd att om man importerar en häst från Norge till Sverige behöver man betala tull på hästen - om det inte är en avelshäst...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: lytesout95
·
Ekonomi & Juridik Sålde en sadel för drygt 2 veckor sedan. En sadel i princip nyskick, riden i kanske ett 20-tal gånger. Bilder skickades ur alla vinklar...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 487
Senast: Sockerbit
·
Anläggning Jag skulle gärna vilja ha lite råd angående markarbete i hage. Det är en del av lösdrift, ca 0.4 ha, som ska fixas iordning under...
Svar
17
· Visningar
1 654
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag ska ev ha en häst på foder och har hittat en trevlig. Ägaren har endast livförsäkring så vetförsäkring får man stå för själv. Krävs...
Svar
17
· Visningar
1 961
Senast: Pegasus63
·
Ekonomi & Juridik Jag söker någon som låtit försäljningsställen genomfört en omleverans efter att första hästen haft felaktigheter. Vilka krav kan du...
Svar
4
· Visningar
1 617
Senast: tirbjam
·
Hästmänniskan Ja, vad har ni gjort med er utrustning när ni varit i stall som haft typ kvarka och liknande? Har själv bara råkat ut för det en gång...
Svar
15
· Visningar
2 364
Senast: Lager
·
Gnägg Har för mig att här funnits en teckningstråd men kan inte hitta den. Såg inget i reglerna mot teckningstrådar så jag vågar mig på att...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
116 948
Senast: Mirre
·
Gnägg Läste för ett tag sen i en bok (som inte handlar om hästar) att fler hästar än vanligt dör under solförmörkelser och fullmånar. Tror ni...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
15 898
Anläggning Jag bor i en del av Sverige där stora hagytor inte är jätte vanligt. Min dröm är såklart en stor och lerfri hage med skog, backar och...
2
Svar
37
· Visningar
3 447
Senast: Efwa
·
Anläggning Vi har köpt ett hus med 1ha mark, det visade sig att bonden som lånar marken året ut (ej arrenderar) har sått korn på marken. Jag vill...
Svar
13
· Visningar
2 189
Senast: Tibialis
·
Anläggning Finns det något smidigt sätt att skifta anslutning på aggregat? Alltså om jag bara vill ha ström i ena hagen, men kunna skifta till den...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: kryddelydd
·
Gnägg I alla (nåja de flesta) annonser står det "krävs unghästvana" och det känns ju rätt självklart, men när har man det egentligen? Jag har...
2
Svar
23
· Visningar
2 823
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik Dags för besiktning nu under veckan, köparen kommer pga avstånd inte vara med utan nöjde sig med att prata med vet i efterhand. Hästen...
2
Svar
24
· Visningar
2 858
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Nu behöver jag lite råd, eller kanske bara lite kloka ord. :( Jag har nämligen drabbats av ren och skär hypokondri - när det gäller...
Svar
16
· Visningar
1 967
Ekonomi & Juridik Vet en som precis blev av med sina hästar till kronofogden. Kronofogden hämtade dom helt enkelt. Men vad händer sen? Med hästarna...
Svar
11
· Visningar
4 759
Senast: Ottilia
·
Gnägg Själva inköpskostnaden tänker jag på nu, säg att en häst kostar 50.000 (rent exempel bara) hur bär folk sig åt för att kunna lägga dem...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 093
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Om man hyr stall plats o har kontrakt på boxen. Så ska ägaren arrandera ut stallet. Kan den som arranderar kasta ut folk för att den...
2
Svar
31
· Visningar
6 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat