Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan Drömmer om att skaffa en egen häst om några år.Maken tycker att det är okey så länge vi fortfarande kan resa som vi brukar.Vilket...
Svar
15
· Visningar
2 663
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hur långa brukar vanliga bommar vara? :confused:
Svar
7
· Visningar
3 449
Senast: Veronika
·
B
Hästmänniskan vad ka man göra då? en anställd på "mitt" stall har slängt mitt skåp (en hel del grejer i, bl.a bestick för 400-500 kr), denna person...
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: BeastieBabe
·
E
Hästmänniskan En vän till mig bor vid en inte alltför trafikerad 70-väg. Stallet ligger på ena sida vägen och hagarna på andra sidan. Det är ca 15...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Inte_Ung
·
P
Hästmänniskan Hur många ggr ska man vaccinera en ponny per år..? Då är den redan grundvaccinerad, hon är 7 år.
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Pyramus
·
Hästmänniskan I dag var vi inne i ett annat utrymme i stallet och såg att det växte svamp på träet. Svampen var brunaktig i färgen och verkar ha...
Svar
3
· Visningar
1 534
Senast: taccotad
·
Hästmänniskan Undrar om det finns någon regel för hur många hästar man får ha innan man måste ha en gjuten gödselplatta eller inte? Jag hade nämligen...
Svar
7
· Visningar
2 121
Senast: Moniq
·
Hästmänniskan Vår bana har ett ytlager av grus 0-8, ca 10 cm djupt. Våra problem är: 1. Alldeles för dåligt fäste, för "lös" 2. Väldigt dammig...
Svar
3
· Visningar
2 575
Senast: Liselott76
·
Y
Hästmänniskan Vi håller på göra om en fd ladugård till stall. Väggarna i ladugården/stallet är av tegel och är kalkade. Går det att måla på dem eller...
Svar
8
· Visningar
9 646
Senast: armada
·
T
Hästmänniskan ...en otroligt korkad fråga... har haft permanentbädd i stallet i fyra år, den har bestått av kalk, spån o halm, har funkat kanonbra...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Kiira
·
Y
Hästmänniskan Jag har ännu en fråga angående vårt stallbygge! Går det att göra om en gammal matkällare till sadelkammare? Det är en jordkällare! Vad...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: javill
·
K
Hästmänniskan Nån som vet? Min gamla saab sjunger på sista versen och sambons Audi, får, om vi sätter på drag, dra mer. Vad på ett ungefär kan...
Svar
16
· Visningar
2 780
Senast: Ragatan
·
Hästmänniskan Jag har funderingar på att ta emot konvalecenter. Förutom kunskap, vad krävs för att få tag i hästägare som behöver konvalecenthem åt...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Betsy
·
I
Hästmänniskan Hej! Om jag rider på någon annans häst och den skadar sig, vad händer då? Blir jag skyldig att betala självrisk på försäkringen eller...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Lobelia
·
E
Hästmänniskan Hej, har nu suttit och tittat ett antal gånger på olika program på TV om djurpoliser i England. Varför finns inte sånt i Sverige? Nåt...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: Mitrolle
·
Hästmänniskan Vad händer om man bygger till så att man har totalt 19 boxar istället för 9 och man inte anmäler det till komunen?? Vad händer om man...
Svar
19
· Visningar
2 308
Senast: Mampas
·
Q
Hästmänniskan Om man blir stämd på en större summa pengar, och förlorar, men inte har pengarna, hur betalar man då? Kan man upprätta en...
Svar
18
· Visningar
2 140
Senast: _Dieldi_
·
Hästmänniskan tänkte träna hästarna på att lära sig gå över träbro. Nu undrar jag hur man bygger en hållbar liten träbro. Den ska ligga direkt på...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: taccotad
·
F
Hästmänniskan Vi kommer att ha våra ston med föl hemma nästa år o har stora hagar! Funderar därför på att hyra ut bete till andra ston md föl. Men hur...
Svar
1
· Visningar
629
Hästmänniskan Trillade av i februari i år från min häst och fick jätte ont i ryggen senare de ville inte röngta mig direkt utan först i maj röngtade...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Kiira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama