Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Hästmänniskan Jag ska ut på praktik i två ånader, när är inte riktigt bestämt än. Jag går på en hästskötarlinje med sikte på hippologen senare. Nu...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: RebeckaKihlberg
·
G
Hästmänniskan Vad brukar man ta betalt för att sälja en häst åt någon annan på sk kommission (dvs sälja i eget namn men säljaren får pengarna och jag...
Svar
12
· Visningar
2 057
Senast: Garri
·
C
Hästmänniskan Jag funderar på att utbilda mig till hästmassör nästa år. :d Nu undrar jag hur marknaden ser ut? Kan man leva på det? Hur mycket...
Svar
16
· Visningar
1 435
Senast: lil-sis
·
M
Hästmänniskan Ni som har köpt/sålt häst på prov, hur har ni gjort med betalningen?Allt när ni hämtat hästen, eller har ni delat upp det? Kan tänka mej...
Svar
12
· Visningar
1 531
Senast: lil-sis
·
E
Hästmänniskan Jag har nyligen fått höra om ett stall på fastlandet och mina funderingar är huruvida ett ridskolesstall som drivs av ett handelsbolag...
Svar
11
· Visningar
1 347
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Vad har ni byggt av? trä, plåt eller något annat... Hur stort är det, är det isolerat? Ungefär vad kostade det? Hur mycket är...
2
Svar
20
· Visningar
4 323
Senast: Jezzie
·
M
Hästmänniskan Hej. Jag tänkte höra med Er om ni vet vart gränsen för en Unghäst går. Vissa säger att den ligger på 6 år, medan vissa påstår att den...
Svar
8
· Visningar
2 674
Senast: nocke
·
Hästmänniskan Hej! Jag går som vanligt runt och funderar över när, när, NÄR jag ska få möjlighet att få ha min första egna häst :love: , eller...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästmänniskan Jag har frågor från en vän som för tillfället inte har internet.Hon ska ev köpa en hingst som hon har haft på foder en tid på...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Mynta2
·
Hästmänniskan Har ni några tips på hur man hittar rätt medryttare till sin häst? Något särskilt som man bör fråga eller vara uppmärksam på? Hur...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: unki
·
A
Hästmänniskan :confused: Jag har funderat ett bra tag på att skaffa foderhäst men jag vet ju inte alls hur det går till. Tänkte att någon kanske kunde...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: bengall
·
T
Hästmänniskan Köpte en häst för ca 2 månader sen. Jag betalade 10000kr då jag hämtade henne och resterande 3000kr skulle betalas inom 1 månad...
Svar
8
· Visningar
1 207
Hästmänniskan Idag slog det mig att vi har ett fd "gödselhus", tre väggar, gjuten platta och minst 2.20 i takhöjd, 5*5 meter och med en stor öppning...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: taccotad
·
S
Hästmänniskan Hur blir man det?? :confused:
Svar
3
· Visningar
749
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Vad betalar ni för er dressyrträning och vilken tränarkategori tillhör er tränare? Rider ni enskilt eller "grupp" och hur länge? Jag...
Svar
7
· Visningar
4 109
L
Hästmänniskan När ni tagit ut veterinären för att vaccinera, vad har du då kostat? (Skriv gärna in kostnad för medicin, timmarvode, resa m.m )...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Rotterö
·
B
Hästmänniskan Hej alla bukefalister! Ska köra upp för BE på onsdag och behöver verkligen hjälp med lite frågor! Hoppas ni duktiga som redan har BE...
2
Svar
26
· Visningar
7 747
Senast: minternet
·
H
Hästmänniskan Hej! nästa höst ska jag böra gymnasiet. vet ni något bra rid gymnasium? har kollat lite på strömsholm men det verkar omöjligt att...
Svar
8
· Visningar
1 647
Senast: Storma
·
Hästmänniskan Har letat svar på min fråga länge, utan att hitta svar... Hur bra ryttare ska man egentligen vara för att kunna komma in på...
Svar
9
· Visningar
2 767
Senast: Russis
·
L
Hästmänniskan I Lördags när en granne hemma gick ut till sin häst var magen uppskuren. En valack. Hände vid 20-tiden. Samma datum för en månad sedan...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Lina4ever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama