Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 263
Senast: tara
·
Hästmänniskan Är det någon här som hört om att man måste skaffa hälsointyg från veterinären innan man flyttar till ett nytt stall? Jag har själv...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 167
Gnägg Jag ska köpa häst igen! Äntligen! Och eftersom väntan är oändlig så tänkte jag fördriva tiden med lite inspiration. Vad behöver jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 149
Senast: galathea
·
Hästmänniskan Hejhej! Nu behöver jag lite hjälp ifrån alla er kunniga Bukisar :) Jag har hela mitt liv varit väldigt hästintresserad och ridit på...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: mattson
·
Ekonomi & Juridik Någon av er som varit med om att styrelsen inte blivit beviljad ansvarsfrihet vid årsmötet? Berätta för mig, vill veta hur det blivit i...
Svar
10
· Visningar
2 869
Senast: Wilfa
·
Gnägg Eftersom jag fått tillbaka min ponny som jag sålde så måste jag ju skapa en tråd. En tråd för alla oss med hästar och ponnys med Okänd...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
17 698
Hästmänniskan hej! Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på;) Först undrar jag om vilken ålder som "är bäst" att skaffa häst...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: malinhest
·
Gnägg Varför i hela friden gör man det när man har fyra fina, friska hästar i åldrarna 1-10 år i hagen? :o
2
Svar
21
· Visningar
1 787
Senast: Snurre
·
Gnägg Ingen aning om var tråden ska ligga, så den fick hamna här :o Iallafall, när man ska anmäla till ponnymätning (och ponnyn inte är...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Zamira
·
Hästmänniskan Ni som har kört upp för utökat B-kort och använt er av hästtransport, vad har ni lastat med och hur har ni förankrat lasten? Jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 343
Senast: Messy
·
Hästmänniskan Hur har ni haft det när ni tagit hästar på foder alternativ lämnat ut hästar på foder? Ushh jag hade den värsta erfarenheten av att låna...
Svar
9
· Visningar
2 164
Senast: Tokmaja
·
Hästmänniskan hej Jag är helt ny här och har nästan 0 erfarenhet av hästar, har egentligen inte vart intresserad alls, nu ska vi bygga hus en bit...
2
Svar
35
· Visningar
3 498
Senast: skogaliten
·
Anläggning Innan någon går i taket vill jag göra klart att jag absolut inte skall använda den till djur utan till ett estetiskt projekt. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 486
Senast: Rovdjur
·
Anläggning Vi ska lämna in ungefärlig summa till banken för lånelöfte, vad själva ridhuset kommer att gå på har vi ju på offerten. Allt övrigt kan...
2
Svar
33
· Visningar
8 658
Senast: Rimfaxe
·
Gnägg Har fått i uppdrag på jobbet att ta reda på hur mycket fukt en häst avger.... Någon här som har någon som helst uppfattning? Främst...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Lii
·
Hästmänniskan Jag har en tävlingshäst som är väldigt krävande. Om han inte rids 6 dagar i veckan minst så blir han hysterisk att rida och börjar bocka...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 633
Hästmänniskan Kan jag låta säljaren besikta hästen i förväg så den bara är att hämta eller måste jag vara med? (Långt att åka om den ej går igenom)
Svar
17
· Visningar
2 061
Senast: caradan
·
Hästmänniskan Får man ens det eller är det samma regler som med pass att det ska finnas innan? Hästen måste ju tilläggsregistreras inom 30 dagar så...
Svar
16
· Visningar
4 436
Hästmänniskan Jag och min syster har tillsammans en häst på foder. Vi har haft henne i ungefär ett år och fyra månader. Jag hade en period för ett tag...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Inte första tråden i ämnet, men ändock ett så svårt beslut när det gäller en själv... Jag börjar känna att jag behöver lägga energin...
2
Svar
33
· Visningar
4 359
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp