Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hur fungerar det? bra/dåligt? vilken typ av lärare har ni? anställd av skolan/någon förening? hur mycket betalar ni? Hur hög...
Svar
6
· Visningar
1 770
Senast: TooFatToFly
·
Hästmänniskan Nu har jag ett litet dilemma som jag skulle behöva lite hjälp med! Det är såhär: Jag är 16 år och läste första terminen på en...
Svar
11
· Visningar
1 401
Senast: Lancet
·
Hästmänniskan vet inte riktigt var jag ska lägga denna fråga, men provar här. Jag har min häst i ett sk. kollektivt stall. Vi är 5 som delar på det...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: tgd
·
T
Hästmänniskan Hur säger man upp ett arrende? Måste man säga upp det vid nyår och då har arrendatorn det till nyår därpå? Min sommarhage är det...
Svar
11
· Visningar
3 336
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Ngn som vet vad som händer om polisen stoppar mig och jag har sommardäck på bilen, men vinterdäck på transporten? Ska tävla på...
Svar
9
· Visningar
2 133
Hästmänniskan Jag undrar vad ni tycker om att en person hyr en stallplats där in/utsläpp och fodringar ingår och det plötsligt ändras. Vad som...
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: chrysler
·
C
Hästmänniskan Jag vet inte var jag ska lägga tråden... Men nu får den va här :D .... Vilket underlag rider ni på? (I ridhuset, banan)...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: tgd
·
Hästmänniskan Det har kommit en ny häst i stallet, tydligen så är den inte försäkrad ännu. Men vad gäller då. Det är ju inte bara den nya hästen som...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 053
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Jag har ett stort bekymmer med min box. Monte sprider höet som den värsta vattenspridare sprider vattnet. I och med detta har jag...
Svar
19
· Visningar
3 840
Senast: snurpe
·
S
Hästmänniskan Sitter seriöst och funderar på att söka equiatrikerutbildningen. Detta är vad jag vill jobba med MEN funderar samtidigt på hur...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Lejonelle
·
N
Hästmänniskan Min mamma har tänkt lite på att starta en internetshop. Hur går man tillväga? Visst måste man väl ha något slags tillstånd? Hur får...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Notorius
·
Hästmänniskan Hallå där! Är det någon som har gått/ går inriktningen hästhållning på kjesäter folkhögskola? det vore jättekul att höra mer om det! :bow:
Svar
9
· Visningar
1 101
Senast: *star
·
C
Hästmänniskan Har fått påtalat att endast vara "enskild" är inte fullgott när lilla företaget börjar växa, någon som vill fylla i luckorna här? När...
Svar
13
· Visningar
1 458
Senast: Klubban
·
Hästmänniskan Får ringa Agria när det blir dags. Men funderar, hur är detta med att försäkra travhästar/travföl - kan jag veterinärvårdsförsäkra på...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: evis
·
P
Hästmänniskan Hur mycket bete ska varje häst ha? Jag kanske ska hyra ut bete i sommar. 12 hektar...hur många hästar kan gå där under en hel...
Svar
13
· Visningar
1 355
Senast: saffran
·
F
Hästmänniskan Jag undrar om man ringer in till ett Djursjukhus eller klinik och vill ha fakta om en vis hästs skador eller rönkenbilder. Får mn det...
Svar
14
· Visningar
2 926
Senast: Fladde
·
T
Hästmänniskan Hur ska man skriva ett köpekontrakt så att det håller juridiskt vid försäljning av häst som tidigare varit sjuk men nu är...
Svar
9
· Visningar
1 914
Senast: tretjak
·
K
Hästmänniskan Har en islandshäst, hon är chipmärkt, har alla papper, ska bara skickas in.... Men, vart ska jag skicka det och hur mycket kostar...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: ang
·
K
Hästmänniskan Från vårt stall kan man rida åt tre håll, varav två är cykelvägar, och den tredje leder till ett motionsspår innan man kommer ut i...
Svar
11
· Visningar
1 677
Hästmänniskan Hittade en sadel o kom överrens med henne om att hon skulle skicka den på måndag m bussgods...på tors hade den ej kommit än så då...
Svar
10
· Visningar
1 194
Senast: Atlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama