Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

K
Hästmänniskan De flesta tvister kring dolda fel hos häst verkar handla om fysiska fel, lättast att bevisa förstås. Kan hävning av köp lyckas om hästen...
2
Svar
30
· Visningar
3 462
Senast: summer san
·
L
Hästmänniskan Finns det några kurser för unga ryttare? Från 15år? Alltså "riktiga" kurser inom ett visst område. Jag hittade bara en Galoppkurs...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lonely
·
P
Hästmänniskan Hej! Nu i sommar ska jag flytta till en gård och alltså flytta min underbara ponny! Vi ska köpa ett halvblod eller något sånt som...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Klubban
·
B
Hästmänniskan Nu ska jag tjata lite om häst pass, igen. Det jag undrar är om man måste skaffa chip till Halvbloden. Passet vet jag ju men om det är...
Svar
7
· Visningar
766
Senast: piggis_83
·
S
Hästmänniskan Hej! Jag undrar vad man har ett hästpass till. Måste alla hästar ha det? Hur får man det? Tack på förhand! :)
Svar
2
· Visningar
856
H
Hästmänniskan Om man är återförsäljare, vad för pris är det man köper i s aker från tex. G*obus?? Förstår ni mn fråga?
Svar
1
· Visningar
725
Senast: KungTulle
·
B
Hästmänniskan Givetvis ska man göra en veterinärbesiktning när man ska köpa en häst. Men vad är viktigt att man undersöker & kolla på?? Är det en...
Svar
19
· Visningar
2 766
Senast: Lina4ever
·
Hästmänniskan Jag har eget stall hemma på gården och har från det att vi flyttade hit haft inhyrningar här. Det har varit en person som haft sina...
Svar
8
· Visningar
1 223
Senast: krullidutt
·
J
Hästmänniskan igen, ja vet. det här med passen börjar bli tjatigt, men.. jag har en new forestponny och undrar vad jag ska skicka iväg för papper...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: Mynta2
·
Gnägg Här är \"Kalle\" mitt kära varmblod som jag sålde i September. Jag vet att att han har det bra i sitt nya hem :-)
Svar
0
· Visningar
169
Gnägg Den här hästen har jag skulpterat i lera, har hållt på i fem veckor nu och ska gjuta av den i betong så småningom.
Svar
0
· Visningar
296
Hästmänniskan Någon som vet ngn hemsida eller tel där man kan nå en sån där firma som kör hästar med hästbuss runt om i landet!! Ska hämta en häst i...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: vovicockokanon
·
C
Hästmänniskan Vi funderar på att bygga ett nytt stall till våra hästar. Det skulle bli 5 boxar + en lösdriftsdel. En liten idé som jag fick var att...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: cocette
·
T
Hästmänniskan hej allihop! hur får man egentligen tag på en hovslagare?! ska jag leta på gulasidorna eller finns det något sätt att få tag på en...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: superanna555
·
Hästmänniskan Är det någon som går där? Kan ni inte berätta vad ni tycker om skolan, utbildningen samt lägga fram för- och nackdelar! Blev väldigt...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Rosenblad
·
F
Hästmänniskan Någon som vet ungefär hur mycket en hästtransportör brukar ta för att transportera en häst cirka 10 mil? :confused: Inom Sverige.
Svar
9
· Visningar
1 671
Senast: Stallkatten
·
Hästmänniskan Har denna första vår här insett att vinterhagen behöver hjälp.. Det har blivit ett hemskt lersmack på ytan närmast ingången till...
Svar
6
· Visningar
915
E
Hästmänniskan Hej, har en fråga till hästsäljare... Varför är man så kritisk till hur köparen rider?Är det inte viktigast att hästen får någon som...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Ewa Maria
·
Hästmänniskan Hjälp! Vet inte vad jag ska göra.. kommit in på Rytmus! :banana: :) :love: :) :) :banana: Men.. ja vet inte om ja ska gå på...
Svar
15
· Visningar
800
Senast: Bisquit
·
G
Hästmänniskan Idag kommer en Id- och chipare ut och ska kolla identifiera och chippa våra hästar. Kom precis på, ska man ha några papper eller något...
Svar
8
· Visningar
728
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama