Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hej! Svårt för mig att förklara då jag inte kan så mycket om ämnet! Har en stor gård där hästarna står i renoverat föredetta...
Svar
4
· Visningar
5 488
Senast: kvandi
·
Hästmänniskan (Flytta gärna tråden om den ligger på fel plats) Nu har tankarna gått om att jag ska köpa ett fullblod men eftersom jag aldrig har...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 865
Senast: Lella
·
Anläggning Ska ha en häst på foder som kommer i slutet av månaden. Så kollar runt på stallplatser nu, hittat en som kostar 2000 kr i månaden och då...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: arabia
·
Ekonomi & Juridik Vi har våran gård vid en enskild väg. Har jag förstått rätt att jag INTE behöver skylta med små gula skyltar att det är ström i tråden...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 908
C
Hästmänniskan Jag har min häst ute till försäljning och igår kväll fick jag följande mail (han fick autosvar pga min semester - jag har alltså inte...
2
Svar
32
· Visningar
7 610
Senast: arabia
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite kloka bukefalos-funderingar om hur jag ska/kan göra och tänka i situationen jag är i nu. Det är ohållbart som det är...
2
Svar
20
· Visningar
4 625
Senast: Liten
·
Anläggning Har ni tips på vilka mässor i Sverige som brukar vara bra när man vill se utbudet av stallbyggnation, boxinredning? Hade ej möjlighet...
Svar
2
· Visningar
1 705
L
Hästmänniskan Hejhej! Är en tjej på fjorton år som har ett stort intresse för hästar, har dock ingen egen häst men red för omkring 2 år sedan och...
Svar
7
· Visningar
4 113
Senast: Niki
·
Ekonomi & Juridik Vilket är mest ekonomiskt? Jag har sedan länge dragit slutsatsen att halm är det som funkar bäst till min lortgris, men där jag står...
2
Svar
22
· Visningar
8 027
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Vet inte om detta hör hemma här eller på avel.... Men hur sjutton får man egentligen råd att producera ett föl, om man är vanlig...
2
Svar
22
· Visningar
3 185
Senast: Madick
·
Anläggning Vi funderar på att köpa en byggställning men det verkar helt kört på begagnatmarknaden så vi funderar på att köpa en ny. Man kan hyra...
Svar
3
· Visningar
1 456
Hästmänniskan Hjälp mig att tänka klart..! :eek: I september förra året avlivades min häst, efter att ha varit halt i över ett år. Det var skitjobbigt...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
30 115
Senast: Blueberry
·
Anläggning Jag har en häst som fastnade i eltråden i januari och snorde åt tråden runt båda bak så hårt att hon kapade sträcksenan. Nu sitter...
2
Svar
39
· Visningar
11 310
Senast: Exit
·
Anläggning Vi hyr i ett stall där det finns 4 boxar alltså gränsen för det med gödselhanteringen, som jag inte har koll på. Nu är en av hästarna...
Svar
9
· Visningar
2 014
Senast: Sammet
·
Anläggning Vänder mig till er här då det verkar vara många kunniga som skriver här! Har fått erbjudande om att hyra ett stall (ej boningshus)...
2
Svar
26
· Visningar
7 902
Senast: Katrinero
·
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Faxi
·
S
Anläggning Nu i helgen ska jag börja fixa med ett vindskydd i en av hagarna. Tanken är att hästarna ska kunna vara där på nätterna nu på sommaren...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 536
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik hej! Jag ska bygga en lösdrift 2-3 hästar i skåne. Men enligt jbv så måste jag har tillgång till boxar vid behov. Hur ska jag göra...
Svar
8
· Visningar
2 373
Senast: pulkaskurk
·
Y
Hästmänniskan Hej! Jag börjar högskolan i höst och kan inte bestämma mig för hur jag ska göra med min häst. Jag kommer gå en krävande linje och...
Svar
7
· Visningar
1 443
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik (mina "i" bråkar på min laptop så ser ett ord konstigt utkan ett i ha fallit bort). Jag funderar på att hyra ett helt stall och...
Svar
9
· Visningar
3 769
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp