Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på femton år som just nu håller på att leta jobb och som så småningom, när jag fått ordning på mig ekonomi, ska köpa...
Svar
6
· Visningar
1 890
Senast: Bison
·
Anläggning Jag har tänkt sätta upp vindskydd till mina hästar. Har förstått att det numera inte är krav på förprövning om de bara är till för skydd...
Svar
1
· Visningar
1 651
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Ni som har eget stall, vad gör ni med hästbajset? säljer ni det? till vem? eller använder ni det hemma till gödsel? jag har hört att...
2
Svar
23
· Visningar
9 521
Senast: diabla
·
Anläggning Förra veckan rev jag ut varenda hylla, krokar och sak från våra selkammare. Men jag känner mig ändå inte riktigt helt nöjd och det finns...
Svar
5
· Visningar
2 105
Senast: Tagliabue
·
Hästmänniskan Än sålänge är det ett år kvar tills jag ska söka, men gillar att vara i god tid;) Har hittat tre gymnasium som jag är intresserad av...
Svar
3
· Visningar
3 363
Senast: Wingates
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar vad ni betalar för att få era hästtäcken tvättade? och vad dom då tvättas i för medel? pris med eller utan...
Svar
9
· Visningar
1 918
Senast: Mitrolle
·
Ekonomi & Juridik Jag skulle vara jättetacksam för lite hjälp med hur man ska skriva ett köpekontrakt eftersom det är något av ett specialfall :) Min...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: giovanna
·
Hästmänniskan Hej, Som rubriken lyder så vill jag lära mig rida häst då jag alltid har haft intresse för hästar. Men tyvärr så fick jag aldrig...
2
Svar
23
· Visningar
5 113
Senast: hier
·
Gnägg Min fina lilla kille. :heart
Svar
0
· Visningar
180
Ekonomi & Juridik Vi ska styra upp en julshow på klubben och självklart blir det ju roligast om alla är med! Men vi har ca 10-15 barn, 6-9 år, som knappt...
Svar
4
· Visningar
2 150
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Min vanliga identitet här på forumet är rätt välkänd, och jag har inte direkt varit hemlig med vart jag bor, så jag valde att lägga den...
Svar
4
· Visningar
2 148
Senast: Anna-KarinO
·
Ekonomi & Juridik Vi har ett stall med fyra boxar där en av hästarna är min. Stallet är hemma hos mina föräldrar men vi bor nära varandra och det är jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 344
Senast: keilir
·
Anläggning Jag har två B-ponnyer som går på lösdrift. Jag vill att dom ska ha fri tillgång på hö, men den måste ändå begränsas då den ena ponnyn...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Presto
·
Ekonomi & Juridik Jag vill dubbelkolla om jag har förstått reglerna rätt. För att ha två hästar i samma box krävs att varje häst får 100% av det mått som...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: Buck
·
Anläggning För er som har varmvattenberedare i era stall. Hur stor volym har ni på beredaren ? Hur många hästar är inhysta och hur mycket...
2
Svar
27
· Visningar
9 711
Senast: lady_vip
·
Hästmänniskan Vad gör det möjligt? Hur gör ni som har två hästar? Får ni mycket hjälp (ekonomiskt eller praktiskt) utifrån? Klarar ni det tidsmässigt...
2
Svar
35
· Visningar
6 979
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Börjar gå i hästköpartankar och har spanat in diverse annonser, hittat några som jag är sugen på att maila/ringa till när det slog mig...
Svar
19
· Visningar
2 476
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden hamnat rätt, flytta gärna ;) Ska ta hem en ponny på tre månaders prov/foder inför köp. Hästen i fråga har fått...
2
Svar
20
· Visningar
3 725
Senast: Arwyn
·
Ekonomi & Juridik Nu behöver jag klocka bukisars hjälp med tolkning av fodervärdsavtal i kontraktet står att det löper under 1 år, men om fodervärden...
Svar
14
· Visningar
1 841
Hästmänniskan Jag börjar bli lite smått trött på det eviga letandet. Står idag i ett stall som lever upp till många av mina krav, men inte alla...
2
Svar
28
· Visningar
4 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp