Vill lära mig att rida. Kille 22 år.

Sv: Vill lära mig att rida. Kille 22 år.

Hej,
Som rubriken lyder så vill jag lära mig rida häst då jag alltid har haft intresse för hästar. Men tyvärr så fick jag aldrig chansen att gå på en ridskola då mina föräldrar inte hade råd med sådana aktiviteter.
.....
:
-----

Jag befinner mig i Västerås.

Tackar :)

Om du är intresserad av hästar finns det alltid möjligheter men de inkluderar eget arbete och tålamod.

Om du är intresserad av statusen så behöver du eller dina "föräldrar ha pengar".

I Västerås finns det väl mycket fina hästar och mycket stall det ligger så nära Strömsholm ju.
 
Sv: Vill lära mig att rida. Kille 22 år.

Det är klart billigare att rida i Västerås jämfört med i Sthlm, det finns också flera ridskolor att välja på. Det kan vara värt att lägga lite mer pengar på att rida privatlektioner, ta det efter du ridit lite i grupp och vant dig vid hur du beter dig runt hästarna.

En fördel med att vara mer i stallet än bara själva ridningen är att du lär dig hur hästarna fungerar, det underlättar själva ridningen massor.

DANS är bra träning för ridningen de dagar du inte är i stallet. Som ett tips :-)

Väldigt mycket beror på min ekonomi också. Absolut tack för tipset :)

Läste denna nyss:
http://www3.ridsport.se/Hastkunskap/Hasten/

Väldigt bra läsning för alla nybörjare.
 
Sv: Vill lära mig att rida. Kille 22 år.

Leta upp närmsta stall. Ta på dig massor av kläder för det är snorkallt ... förflytta dig till det stallet.
Är det en ridskola titta på två lektioner. Titta hur ridläraren löär ut. Du lär dig lika mycket på det som att rida själv. Titta på samtliga ansklagstavlor efter annonser med medryttare/skötare etc. Gå ut i stallet och umgås med hästarna. Titta när de sköts och kanske klappa lite och kanske går det att kram,a en häst. Titta hur de sadlar, tränsar, borstar av hästarna, kolla oxå hur de leder hästarna och vilken sida man hoppar upp på hästarna. Etc...

Okej...sätt fart nu det finns säkert massor med folk i Västerås som behöver hjälp med sin häst i det här skitvädret.. först regn så man tror Noas ark kommer över gärdena sedan kallt som tusan...

Lycka till...
 
Sv: Vill lära mig att rida. Kille 22 år.

Börja på ridskola, TS :) Och ta det därifrån. Ridning är fantastiskt, men du kan tyvärr inte lära dig att manövrera en häst i full fart på bara några lektioner. Det tar tid - men det är fortfarande lika kul för det!

Många vuxna som drömmer om att galoppera för fullt över en stor äng märker fort att när de väl kommer upp på en häst är det nog med utmaning att lära sig gas och broms i skritt.

Kolla om du kan hitta en intensivkurs för nybörjare för vuxna, och var lite förutstättningslös så märker du snart hur du vill gå vidare :)

Och, tyvärr - ridning är en dyr sport. Räkna med att det kostar pengar.

Ang. stalljobb etc - du kanske just nu tycker att det verkar tråkigt, men när du väl gett dig in i hästsporten och lärt känna dessa underbara djur så kommer du självmant att vilja vara nära dem, ta hand om dem, ge dem mat och bädda deras sängar (mocka boxar;))
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 832
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 298
Senast: shia
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 338
Senast: shia
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp