Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har tänkt att kolla på en sällskapshäst till min häst, det är ett 6 årigt varmblodssto, dock har hon inte pass. Vet någon hur man går...
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: Presto
·
Hästmänniskan Har ridit en häst i dryga halvåret nu. Inte vilken häst som helst, utan världens vackraste, peppigaste och mest mångsidiga bästa vän. En...
Svar
18
· Visningar
3 507
Senast: Lyrisk
·
Anläggning Jag undrar hur ert drömstall ser ut, eller rättare sagt hela anläggningen! Hur stor vill du att boxen ska vara? Med galler, hög...
Svar
6
· Visningar
1 928
Hästmänniskan Undrar om det är någon här inne som har stelopererat ländryggen? Vill gärna veta lite hur det har gått efter och hur länge ni har fått...
Svar
6
· Visningar
2 200
Senast: MoQ
·
Anläggning Vi ska måla om i vårat stall nu i sommar och sitter och funderar på vilken färg vi ska använda. Snabbtorkande och relativt luktfri ska...
Svar
1
· Visningar
1 521
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Så var det då den tiden på året igen och dags att åter bli av med lite hår på skallen när man sliter sitt hår. Varför skall det...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 744
Senast: Asa_S
·
Ekonomi & Juridik Inför årets vallskörd och foderförsäljning vill jag bara upplysa om vikten av att ta betalt i förskott eller ta kreditupplysning och...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 089
Hästmänniskan Vet inte riktigt var denna tråd hör hemma men prövar här. Jag letar efter en app som man kan använda för att hitta ryttare ifall de...
Svar
5
· Visningar
1 449
Senast: Opra
·
Ekonomi & Juridik Kan man ha en formulering i sitt uppstallningsavtal som säger att stallägaren har rätt att ta bort hästen om betalning inte skett inom x...
2
Svar
32
· Visningar
4 682
Senast: Listan
·
Ekonomi & Juridik Bara en hypotetisk fråga som dök upp i huvudet :-) Vid försäljning av tex en häst så har jag som säljare ingen rätt att villkora...
Svar
7
· Visningar
1 330
Anläggning Jag har letat med ljus och lykta efter fullservicestall som uppfyller mina krav, men utan att lyckas. Därför har jag börjat fundera på...
2
Svar
20
· Visningar
3 237
Senast: CK
·
Hästmänniskan Jag har en häst med sadeltvång, som jag ska sälja. Om jag skriver in det klart och tydligt i kontraktet, kan de väl inte reklamera...
Svar
14
· Visningar
3 368
Senast: Zizzi
·
Gnägg Vad tycker ni om namnet och loggan? En gunghäst...? Juryns motivering till det vinnande förslaget: ”Namnet är bra på flera sätt: dels...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Nu är det så att i morgon så avlivar jag min ena gamla nordsvensk ( se hästen på avataren). Jag är förstås ledsen och känner mig helt...
Svar
14
· Visningar
2 900
Senast: tolksele
·
Gnägg Eller finns det fler där ute? Kanske det är bilister, cyklister, publik eller t.o.m ridlärare som får sig? Jag antar väl att jag är en...
Svar
10
· Visningar
1 832
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag har ridit på ridskola från jag var 6 år även privat. Ridskolan slutade jag på vid 14 års ålder, då jag fick en medryttarhäst, som...
Svar
16
· Visningar
2 615
Senast: lil-sis
·
Anläggning snabb fråga. en häst på 170 cm skall ha minimum- hur lågt till tak i boxen?? och hur stor box behöver en sådan bjässe. jag är van vid...
Svar
10
· Visningar
1 492
Senast: videnlis
·
Anläggning Ja kan man krossa dessa och använda vid grindhåll för att minska på all lera som blir till hösten? Då min stallägare har en hel del...
Svar
18
· Visningar
5 724
Senast: Texaz
·
Hästmänniskan Hej! Till helgen ska jag iväg och titta på häst och det blir min allra första provridning :D Lite nervös så därför vore jag väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 496
Hästmänniskan I denna tråd skulle jag enbart vilja höra från er i Stockholmsområdet. Jag kommer snart börja leta stallplats och vill höra vad follk...
Svar
16
· Visningar
11 202
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp