Varning för foderköpare!

Sv: Varning för foderköpare!

Det är pinsamt hur dåligt rykte hästfolk har. Jag har alltid dåligt med kontanter hemma och innan jag tog hem hästen hade jag inte lokaliserat en enda automat. Ingen av bönderna jag köpt grovfoder av har tagit emot annat än kontanter (inte faktura alltså) efter att blivit blåsta även av stamkunder efter en tid. Kvitto kan man då ändå.

Hovslagaren skickar dock fortfarande faktura, även om hon oxå förlorar pengar genom att folk inte betalar alls. Mitt mål är att ha betalat innan fakturan skickas ut när det är standardjobb :-P
 
Sv: Varning för foderköpare!

Jag är enligt min hovslagare den enda av hennes kunder som får betala via faktura. Har gjort det i ca 6-7 år. Hon tycker egentligen att det är det bästa för dels slipper hon oroa sej för ev rånrisk, vilket har hänt andra då hovslagare har stora summor i slutet av arbetsdagen, dels så har dom banker som finns här slutat med att ta emot kontanter. Och använda samma system som affärsägarna kostar mer än det smakar enligt henne...

Därför är det fruktansvärt att det finns folk som missbrukar ett sådant förtroende :mad:
 
Sv: Varning för foderköpare!

Min hovslagare tar kortbetalning - jättesmidigt :)! Faktura kan man också välja, och det brukade jag få innan de skaffade kortterminalen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hemstädning - hiss eller diss?
  • Valet i USA
  • Problem med sambons ex..

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp