Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag fick när jag var hos en ortopedtekniker för att få hjälp med mina onda fötter reda på att mina ben är olika långa. Mitt vänstra ben...
Svar
16
· Visningar
3 330
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 194
Senast: iddiss
·
Gnägg Jag sitter för tillfället utan häst :( och vill få lite häst-substitut i min vardag. Buke och böcker i all ära men vad kan ni...
Svar
9
· Visningar
2 418
Senast: Duplo
·
Hästmänniskan Nu har jag tröttnat på att hyra ut boxar i mitt lilla stall. E de inte strul så är det klagomål på ibland onödiga saker. Känner att det...
Svar
19
· Visningar
2 595
Senast: syrran
·
Hästmänniskan Har precis flyttat till ny lgh och där finns bara en klädkammare. Finns inga garderober, mer än linnegarderoben som är inne i...
2
Svar
31
· Visningar
4 240
Senast: becca
·
Ekonomi & Juridik Har en hypotetisk fråga: Säg att jag får en häst, i överlåtelse vill överlåtaren att det ska stå följande: -Om hästen inte sköts på...
Svar
9
· Visningar
996
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Har hittat ett russ som jag är intresserad av att köpa. Hon står uppe i Sverige så jag har ingen möjlighet att åka och titta, om jag...
Svar
8
· Visningar
1 395
Senast: lil-sis
·
Gnägg Jag har lite bilder från Göteborg Horse Show, troligen 1982 men kan också vara 1981 eller 1983, och jag skulle gärna vilja veta vilka...
Svar
0
· Visningar
1 005
Senast: Pazuzu
·
Ekonomi & Juridik Försöker googla men fattar inte... Om jag (som är näringsidkare) köper en häst från ett annat EU-land, betalar jag då moms på priset...
Svar
7
· Visningar
2 810
Senast: athena
·
Ekonomi & Juridik För snart 4 år sedan (3år 8mån) så flyttade jag akut från en familj där jag varit inneboende på grund av att jag blivit misshandlad av...
2
Svar
23
· Visningar
4 320
Senast: moiran
·
Gnägg Jag har märkt att de flesta här på buke (naturligtvis) förespråkar lydiga, väluppfostrade hästar som vem som helst kan hantera. Många...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 441
Senast: Linnea_
·
Hästmänniskan Har länge (typ 5 år ungefär) haft problem med min ena arm (smärta, domningar, etc). Lång historia lite kortare, så har jag varit hos...
Svar
17
· Visningar
4 515
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Har köpte en ny unghäst och det står i passet att han är mörkfux. Men enligt veterinären som besiktade så kommer han bli skimmel. (Samma...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 339
Senast: MattiZ
·
Ekonomi & Juridik vet att de är mycket inlägg från mig nu men tänker väldigt mycket fram å tillbaka på de här med min häst.. ligger inlägget fel är de...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: NightRain
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en klippmaskin då jag klipper min häst ofta. Nu är de folk i min hästkrets som undrar om jag kan klippa deras...
2
Svar
24
· Visningar
6 430
Senast: engill
·
Ekonomi & Juridik Vilket bolag har ni som driver verksamhet? Länsförsäkringar verkar ju onekligen insatta i hästverksamhet, men Agria vill jag undvika...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: athena
·
Hästmänniskan Jag har en häst i ett stall där ägaren av stallet har två egna. Alldeles nyligen tillkom den sista hästen med sin ägare till stallet...
Svar
8
· Visningar
2 718
Senast: Manji
·
Anläggning Byggde en ligghall här i somras som oxå blev godkänd vid besiktning av länsstyrelsen. Fick "protokollet" idag, där står att läsa...
Svar
5
· Visningar
6 447
Senast: elle12
·
Gnägg Försökte kolla på datorn nu ikväll men det funkade inte. Står bara media failed på alla program. Nån mer med det problemet?
Svar
6
· Visningar
1 407
Senast: Yrrol69
·
Anläggning Ska sätta upp lysrör i stallet. Hur högt upp ska man sätta dem?
Svar
8
· Visningar
1 733
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp