Fel färg i passet

Sv: Fel färg i passet

När jag fick min svarta tog jag för säkerhets skull med bilder på honom som nyfödd. ID-kontrollanten var noggrann och frågade om det fanns svarta hästar i släkten. När jag sa att farfar och morfarsmor var svarta så var det okej och han fick bli svart.
Du hittade uppenbarligen en ID-kontrollant som inte är/var medveten om att en brun häst är en svart häst med ett tilläggsanlag som begränsar den svarta färgens utbredning. Det behöver inte finnas en enda synligt svart häst i stamtavlan, för nästan alla bruna (som inte har aguti i dubbel uppsättning) kan lämna svarta avkommor.
 
Sv: Fel färg i passet

vad tråkigt, man får väl hoppas att de lär sig med tiden då. Eller något liknande x) De som inte kan med andra ord :)
 
Sv: Fel färg i passet

jag skulle gissa att de som inte kan främst är de som inte heller har intresse av att lära sig...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en fundering och behöver veta om någon har erfarenhet om samma sak och vad som kan ha hänt. Detta gäller en häst jag precis...
Svar
5
· Visningar
1 290
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 046
Avel Förra året införde de en ökande kostnad för varje månad fram till årsskiftet man väntade med att sända in passunderlagen på sina föl ...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
11 291
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 029
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp