Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg På begäran så kommer här bilder på Flingans alla bebisar. :) Först ut kom Buttercup aka "Tingeling". Hon är också den allra minsta...
Svar
18
· Visningar
1 912
Senast: tesora
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min första häst och skulle gärna emotta tips och råd från er som själva sålt häst :) Varför är så många emot att lämna ut...
2
Svar
20
· Visningar
4 910
Senast: Silkisif
·
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte höra om någon har svar på min fråga. Har letat runt utan att hitta något. Förutsättningarna är: En boxplats hyrs ut...
Svar
3
· Visningar
1 400
Senast: bexx
·
Anläggning Till sommaren ska jag och sambon flytta hem till hans föräldragård och jag ska ta med mina hästar. Till problemet, idag finns det inga...
Svar
7
· Visningar
2 179
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny här inne, så om tråden ligger fel så får ni ursäkta eller om nån admin kan flytta den rätt? :) Jag håller på och...
Svar
17
· Visningar
1 757
Senast: Billy
·
Gnägg Hej allihopa! Jag har inte varit aktiv här på länge, egentligen inte sen jag sålde min travarmärr. Har inte hållit på ngt speciellt med...
2
Svar
25
· Visningar
2 899
Senast: Zakuro
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag då samma försäkring hos annat bolag kostar halva priset per år. Läser jag på försäkringarna så...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: kryddelydd
·
Gnägg Hej! Jag är en ponnymorsa som börjat längta efter en egen kuse att sitta på. Jag har inte ridit på mååånga år men vi har haft ponnier i...
Svar
4
· Visningar
1 668
Senast: Svarta
·
Hästmänniskan Vi har hittat en ponny som dottern tycker mycket om, problemet är att vi har fastnat för en ponny som bara ska lånas ut. Jag känner mig...
Svar
7
· Visningar
1 832
Senast: Texaz
·
Anläggning De flesta ridanläggningar med ridhus och ridbanor verkar ju bedrivas med tillhörande ridskoleverksamhet. Men finns det några övriga...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 008
Ekonomi & Juridik Jag visste inte alls vart jag skulle lägga detta inlägg så provar här. Det är såhär att jag och sambon skall köpa en hästgård med...
2
Svar
21
· Visningar
3 316
Anläggning Fråga om hyreskontrakt igen.... Kan man i ett hyreskontrakt sätta minimi längden på hyresavtalet? Förklaring: Jag har varit med...
Svar
17
· Visningar
2 129
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Kortar ner historien lite för att ni ska orka läsa. Men har en häst vi tror gått omkull i hagen i höstas. Hade en vet ute o hästen...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
10 311
Senast: bettysmatte
·
Hästmänniskan Hej! Jag funderade, är det möjligt att sommarjobba på en veterinärklinik utan att ha någon utbildning i ämnet? Jag har sysslat med...
Svar
4
· Visningar
1 475
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lite frågor till er som har och hyr ut platser i mindre stall ( 3- 6 st ca) Även ni som har häst inhyrd får gärna svara...
Svar
18
· Visningar
2 641
Senast: Rouise
·
Hästmänniskan Jag kommer nu efter årsskiftet att börja leta jobb i Sverige (ni behöver inte påminna mig om att det kan vara svårt, med dagens ekonomi...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 005
Ekonomi & Juridik Hej Jag skulle behöva lite råd. Jag blev tvungen att lämna min häst till ett försäljningstall efter att jag blivit arbetslös och...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 222
Senast: ajdidodii
·
Box
Hästmänniskan Har en häst på 160 cm hög. Var och tittade på en box som hade måtten 2,45 x 3,30. Är det godkända mått eller för litet? Vet att ju...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Har drömmar om att anlägga en körplan på en del av en åker, det finns inte mycket att välja på utan den kommer att hamna där det är lite...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: Sar
·
Ekonomi & Juridik Jag hämtade ett paket på posten idag där faktura låg i, inget konstigt med det. Men det jag reagerade på är att varan kostar 360 och...
2
Svar
22
· Visningar
4 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp