Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Har ett litet (egentligen stort) problem som jag behöver hjälp med. Storasyster köpte sin häst med hjälp av fondpengar när hon var...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Känns lite onödigt att spara på dom om man bara ska ha dom i en låda på vinden (där dom tillbringat senaste fem åren).. Har bara en...
Svar
7
· Visningar
1 306
Gnägg Då tanken var att sälja min häst så lånade jag ut honom på prov till en köpare. Där skadades han redan efter ett par veckor och åkte på...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Toxid
·
Hästmänniskan Hej där bukefolket, Försökte googla lite bra svar för att töja ut den där muskeln i vaden, som gör att man kan trampa ner hälen...
Svar
6
· Visningar
3 391
Senast: Ginne
·
Anläggning Det kan eventuellt kanske bli så att jag och min sambo ska bygga hästgård. Och då menar jag ALLT. Väg, hus, stall osv :D Det ska vara...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: cello
·
Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst till en familj som absolut ville köpa den till sin dotter som förälskat sig i hästen. Dom har först fått ha den på...
2
Svar
25
· Visningar
5 059
Senast: sjoberga
·
Anläggning I hästhagarna bildas det lägg stigar längs staketen som gör att smältvattnet inte rinner ner i dikena utanför. Hur sköter ni diken...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Asa_S
·
Hästmänniskan Blir då och då förundrad över hur låg hästkunskaperna är häromkring. Kanske saker som för tjugo år sedan var 'sanning' men som för...
2
Svar
23
· Visningar
3 228
Senast: lulski
·
Hästmänniskan Hej alla! Har ett tag gått och planerat för att köpa häst igen efter flera år utan. Rider i dagsläget tre gånger i veckan på...
Svar
12
· Visningar
1 940
Senast: Ottilia
·
Hästmänniskan Hejsan. Jag behöver lätta mitt hjärta lite angående en av mina hästar. Varmblodsvalack, 13 år i år. Har tidigare haft problem med...
Svar
16
· Visningar
2 054
Senast: Billy
·
Ekonomi & Juridik Jag hyr ut stallplatser och driver ett litet företag. I vårat kontrakt står det att uppsägningen är 1 månad (från den 1:a i månaden...
2
Svar
34
· Visningar
3 364
Senast: morgaine
·
Ekonomi & Juridik Läget är så att vi har en medryttare till vår ena ponny. Barnets familj har absolut ingen hästerfarenhet. Nu vill pappan i familjen köpa...
2
Svar
24
· Visningar
4 294
Senast: em-pirre
·
Gnägg Då jag sökt nytt arbete kommer jag eventuellt behöva mer service och tillgång till skrittmaskin. Detta har jag inte i stallet där jag...
Svar
6
· Visningar
3 827
Senast: Buck
·
Anläggning Vi har stall med 18 boxar som nu drivs kollektivt. Tidigare när jag arbetade hemma så erbjöd vi mer tjänster som in och uttag etc. Nu...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 387
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Dålig rubrik, men jag behöver lite input just nu då jag känner mig helt förvirrad.. Lite bakgrundshistorik: Jag hade en lovande...
Svar
9
· Visningar
1 854
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Jag är inte en av de mest kända här på forumet, men vill verkligen, verkligen inte att någon ska ta illa upp om jag skriver det här...
2
Svar
22
· Visningar
4 024
Senast: Liten
·
Gnägg Liten, A-B, möjligtvis C! Gärna ganska grov & hårfager. Skall "finköras" av vuxna i första hand. Stabil och trygg i humöret, dock...
2
Svar
32
· Visningar
5 309
Senast: Springsteen
·
Ekonomi & Juridik Åhh jag har sån ångest över min ekonomi... Har haft häst sen jag var 15, vill verkligen inte sälja min nuvarande men börjar bli så trött...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 328
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Så... diskuterade det här med försäkring igår och lärde mig att det är en bra sak. Frågan är bara, vilken försäkring lämpar sig bäst för...
Svar
8
· Visningar
3 088
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Om ni hade dessa två stall att välja på vilket skulle ni välja och varför? Stall 1 16 km till stallet, genom stan. Kollektivstall...
Svar
14
· Visningar
1 163
Senast: Linnea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp