Vilken ras är detta?

Sv: Vilken ras är detta?

Jag håller med Cherarriduracell och röstar på en dartommer. Tokfina ponnys som är urläckra i par framför vagn.

Rosette, diplomerat avelssto:
stobild19.jpg


hennes dotter Rustibuss, dressyr och hoppponny:
RustibussAug05.jpg


Rustibuss pappa, Boveycombe Banner.
BOVEYCOMBEBANNER.jpg
 
Sv: Vilken ras är detta?

Jag har en welshponny av cobtyp :)
C-ponny.

Ganska så grov och med världens utstrålning.

dscn4792_53308b65e087c34c6f356d11.jpg


img_20140323_220840_532f4f072a6b2296b1d44e7c.jpg


img_20130914_122813_5329be39ddf2b320f1273ce1.jpg
 
Sv: Vilken ras är detta?

Röstar också på Welshponny av cobtyp eller annan cobras, typ Irish Cob :love:

Finns en extremfin till salu på Hästnet nu, sök på "Irish cob valack C ponny" så kommer den upp.
 
Sv: Vilken ras är detta?

Exakt! Jag vill åt något ädlare och lite större än shettis men ändå inte stor och grov! :)

dartmoor! var med och red in en för ngt år sedan. otroligt lättlärd, ädelt huvud(smällfet i övrigt) men med mycket energi och arbetsvilja.

hade jag varit tillräckligt liten för att rida ponny så skulle jag ha en dartmoor. väldigt trevliga hästar med en räv bakom varje öra men som gör allt för en när man väl kommit på deras sida. de jag sett har också varit väldigt trygga och coola.
 
Sv: Vilken ras är detta?

Åh! Precis det jag tänkt mig! :eek::love::love:

Han är en helt underbar liten ponny :love:

Orädd, nyfiken, har en stark personlighet, rävar bakom öronen, lättlärd...
Listan kan göras lång!
Och dessutom hoppar han super och har fått bra beröm från tränaren vid löshoppning. Himla fin i kroppen med, han är bara 3 år, 2 på sista bilden :)
 
Sv: Vilken ras är detta?

Nordlandshäst, även känd som lyngshäst. (Eller hest med E, då det är en norsk ras.)
 
Sv: Vilken ras är detta?

Fellponny!

Dom är allt från b-ponny till max 142,2 cm. Min fina tjej är ca 134 cm i mkh och helt underbar :).
 
Sv: Vilken ras är detta?

Bilder på min 5-åriga Fellponny.
















Ber om ursäkt för bildbomben och avsaknaden av hjälm, den åkte på när jag såg den ligga bredvid ridbanan. Glömsk.. :o
 
Sv: Vilken ras är detta?

Finns lite grövre welsh mountain, o den rasen är fantastisk!! så vacker, snäll men samtidigt har den gnista o framåtbjudning. en riktig "fin" -ponny att ha i vitrinskåpet ;)
 
Sv: Vilken ras är detta?

Typ en bastard alá Storm? ;)

st44464646_by_erehsidne-d6d0m4a.jpg


dhjfjfj_by_erehsidne-d6lriw9.jpg


Låter dock som om du letar efter en liten Welsh Ponny av cob typ! Vet att dom finns i B-ponny size! Googla Henfynyw Tywysog så får du se en sådan. :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 538
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej på er alla! Mina föräldrar fick tyvärr ta bort sin Golden för ett tag sedan pga cancer på lever och mjälte=(. Nu börjar vi så smått...
Svar
12
· Visningar
890
Senast: isafore
·
Däggdjur Jag har länge tänkt skaffa något/några sällskapsdjur men vet inte riktigt vad. Hade snöat in på hamster men kikar nu även på möss -...
Svar
13
· Visningar
1 614
Senast: Lona
·
Hundavel & Ras ...från Lona, i alla fall på ett bra tag. Det är bara att inse, tiden rinner ut och jag får se till att bestämma mig för en ny hund...
2
Svar
27
· Visningar
3 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka
  • Avels fråga

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp