Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Okej, nu behöver jag era kloka råd. Hoppas tråden ligger rätt. Jag skall efter fyra år utan häst nu köpa egen igen, och efter att ha...
2
Svar
21
· Visningar
3 114
Senast: spinxx
·
Gnägg Tänkte vi skulle skapa en rolig tråd om tips på hur fiffiga ideer vi har. Jag har ett tips Om "svanssnöret" går sönder på täcket till...
2
Svar
31
· Visningar
3 903
Senast: purity_666
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag funderar på att börja jobba i stall och undrar om det finns några här som har positiva och negativa saker att säga om det...
2
Svar
24
· Visningar
2 742
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag hoppas att någon här inne kan hjälpa mig. Jag bor nära ett stuteri med många fina hästar. För ett par dagar sedan gick jag...
Svar
8
· Visningar
2 196
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Hur hade ni gjort i den här situationen? Jag flyttade min häst till ett nytt stall i slutet av oktober. I mitt förra stall fanns en...
Svar
9
· Visningar
1 454
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder, vad skulle ni ta/vad tar ni för att åka ut till stall och rida en häst? Känner mig så brydd! Det gäller 5-6...
2
Svar
23
· Visningar
6 147
Gnägg Kan en göra det någonstans? På svtplay verkar det bara finnas direktsändningar. Eller finns det vilder från dem? Såg att en av våra...
Svar
7
· Visningar
1 063
Senast: Dandylinn
·
Gnägg Jag blev inspirerad av sambo sälj-tråden så hur skulle er partner skriva en köpannons? Så här skulle min man skriva tror jag Häst med...
2
Svar
38
· Visningar
3 327
Senast: TinyWiny
·
Gnägg Jag drömmer ganska ofta om hästar, undrar varför :D, Det finns alltid 2 olika scenarion; antingen kommer jag aldrig upp på hästryggen...
Svar
16
· Visningar
2 130
Senast: WildHorse
·
Anläggning Hej! Vet att det finns många trådar kring detta. Men.. jag har ett litet dilemma. Vi flyttade till vår gård nyss och har en hel del...
Svar
11
· Visningar
1 913
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Vet ej vart jag ska lägga tråden. Men har lite frågor som jag skulle vilja få besvarade/spånade om. Om personen som arrenderar stallet...
2
Svar
36
· Visningar
2 909
Senast: Piquer
·
Hästmänniskan Hej! Ska ju söka gymnasiet snart och tänkte fråga om någon gått på Vreta? Varit där på prova på dag och det kändes bra och allt men hur...
Svar
6
· Visningar
1 078
Hästmänniskan Nu är jag här igen, ni som kanske läst mina tidigare trådar känner till min trassliga arbetssituation med en fruktansvärd kollega. Hur...
2 3
Svar
52
· Visningar
16 188
Anläggning Är någon av dessa armaturer godkända att använda i stallet? Det står ju lämplig för djurstallar, men är det verkligen säkert? Vet andra...
Svar
4
· Visningar
3 147
Senast: Bokkenokke
·
Gnägg När måste man boka biljett för att inte behöva sitta högst upp i hörnet bakom en stolpe? :D Har aldrig varit där men tänkte kanske göra...
Svar
6
· Visningar
499
Senast: zassoo
·
Hästmänniskan Det finns ju 'värmekabel', med stickpropp, som är gjord för att linda runt vattenrör t ex. Kan man använda den runt plastkar/plasthinkar...
2 3
Svar
53
· Visningar
16 772
Senast: Fibusen
·
Anläggning Ja vet inte hur jag ska beskriva det bättre... Har begåvats med två travare som varje natt bygger mysiga gropar mitt i boxen, ända ner...
Svar
9
· Visningar
1 222
Hästmänniskan Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd, hoppas att det är okej här! Vi har tittat på gårdar i och runt Vara trakten. Nu till våra...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: Pancakes
·
Hästmänniskan Tänkte bygga en egen värmebalja till vattnet i vinter med hjälp av dubbla tunnor och en värmekabel. Någon som gjort liknande? Förra...
Svar
9
· Visningar
3 235
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag känner mig ofta kass på att rida och kommer liksom aldrig upp till vad jag anser vara lägstanivå, d.v.s. kunna rida en häst stadigt...
Svar
19
· Visningar
1 641
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp