Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej. Behöver hjälp från er experter! Har hittat en jätte fin häst hos en hästhandlare och den ska troligtvis vetrinärbesiktigas i...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 200
Ekonomi & Juridik Hej! Sådana här frågor kan ju vara lite obekväma att diskutera så jag tänkte rådgöra med er på bukefalos först. Så här ligger det till...
Svar
15
· Visningar
2 701
Senast: fio
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Är spekulant på 2 hästar och bergverkstad lite råd och "hjälp".. Häst 1 Varmblods sto, 9 år. Aldrig gått på travet och påminner inte...
2
Svar
24
· Visningar
2 409
Senast: Myrten
·
Ekonomi & Juridik Efter en uppkommen situation i stallet undrar jag om vilken köplag det är som gäller. .. Säljaren av en häst är uppfödare...
2
Svar
21
· Visningar
2 374
Senast: athena
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag är ny här på bukefalos men jag måste få be om lite rådgivning från objektiva utomstående. Jag sålde en häst för några månader...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 469
Senast: BornAgain
·
Gnägg För andra gången så har jag blivit attackerad av en annan persons lösspringande hund. Förra gången ledde jag hästen oxh hunden sprang...
Svar
11
· Visningar
1 459
Senast: Sporthorse
·
Gnägg Jag är inne i en våg av att lyssna på podcast, så vilka finns det med hästanknytning? Jag gillar Ridpodden massor, inte riktigt lika...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Emmae__
·
Anläggning Vi håller på att bygga ett isolerat stall för fyra hästar och funderar på om det är bäst med naturlig eller forcerad ventilation? En...
Svar
14
· Visningar
2 358
Senast: HannaZ
·
Anläggning Vi är i full gång med vår ombyggnation av ladugård till stall. När vi rev upp det gamla golvet så upptäckte jag att det finns...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag skadade mitt knä i en ridolycka och nu är det vissa som ifrågasätter mitt beslut att fortsätta rida, bör man sluta för att man...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 223
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej! Vi ska bygga lösdrift och det ska vara godkänt att bygga utan bygglov (ute på landen) samt godkänt för 2 st hästar mellan 140-165 i...
Svar
7
· Visningar
1 571
Senast: Yrja
·
Anläggning Snabb fråga............. Vi har en flaska båt tjära här hemma och jag är i färd med att snygga till stallet. Har nu 5 stolpar som ska...
Svar
1
· Visningar
972
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Tycker det är intressant och se vad folk har manier på:p Själv har man en mani på grimmor och en mamma med mani på schabrak;) Har lite...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 604
Senast: Mimmimamma
·
Ekonomi & Juridik Har hittat en häst jag är väldigt intresserad av, men den står oerhört långt bort. Har tagit beslutet att genomföra köpet på distans men...
2
Svar
23
· Visningar
3 084
Senast: Toxid
·
Hästmänniskan Hej! Jag har hittat mina drömmars hästar, en häst som jag verkligen har fallit för pladask. Det var inte riktigt meningen att hitta en...
2
Svar
23
· Visningar
2 622
Senast: animalasia
·
Gnägg Ni som haft ett längre uppehåll från ridningen och kommit igång igen, hur upplevde ni det? Tog det lång tid att hitta tillbaka till...
Svar
9
· Visningar
1 291
Senast: Billy
·
Gnägg Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :) Jag som TS får väl börja Häst: Skimmel, drar åt det...
Svar
19
· Visningar
4 232
Senast: Hemi
·
Hästmänniskan Vi tänkte bygga ett enkelt sol-/vindskydd med plats för två hästar, antingen stor ponny eller liten häst. Undrar om nån kan tipsa vilken...
Svar
14
· Visningar
3 119
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik har en fundering jag har sålt mina två hästar till en kvinna jag har fått betalt men har skickat pass och två köpekontrakt till henne...
Svar
17
· Visningar
1 335
Senast: Masse
·
Anläggning Hej! Jag hyr en hästgård i Skåne och till den arrenderar jag 6ha bete som egentligen är jordbruksmark. Nu undrar jag om jag kan söka...
Svar
12
· Visningar
1 716
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp