Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag kan ju inte vara ensam om det här. Att ponnyerna får rätt mat, rätt mängd etc. är jag jättenoga med. Jag väger, analyserar och...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 627
Senast: Balahé
·
Gnägg Apropå OS och allt nu kom jag att tänka på en häst - men minns inte för hela mitt liv vad den hette! Det var en fransk, mycket känd...
Svar
10
· Visningar
1 626
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan För den som inte själv har haft problem med rösten eller råkar vara logoped så kan rubriken te sig märklig. Faktum är dock att inom det...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: Ninnurur
·
Ekonomi & Juridik Sökte Eu stöd för första gången i år. Bonden som arrenderat min mark (12 ha) skulle föra över stödrätterna till mig men nånting gick...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: labb
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag fick ta bort min äskade fina första egna häst 20 juli. Han hade flera olika krämpor under slutet av vintern och våren...
Svar
12
· Visningar
1 285
  • Låst
Anläggning Ja vad sjutton ska jag ta betalt? Har fått erbjudande att "ta över" ett stall med fem boxar, tre rasthagar. Två av hagarna har...
Svar
1
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Jag har 4 hästar och alla ligger mig såklart varmt om hjärtat. Men nu har jag ett stort problem som jag inte kan förneka. Tiden.. Min...
Svar
8
· Visningar
1 351
Hästmänniskan Hej! Jag har ridit på min ridskola i ca 11 år och under den tiden har dom allting tjatat om hur dålig ekonomi ridskolan har. Det är en...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 255
Gnägg Vill ventilera något jag funderar och oroar mig en del över Jag har en lång hästbakgrund och har ridit extremt mkt, levt för hästar och...
2
Svar
26
· Visningar
2 913
Senast: Mim
·
Hästmänniskan Vad tycker ni om hippologutbildningen? Ni som gått utbildningen, vad jobbar ni med nu? Har ni bra lön? Hade ni hellre utbildat er till...
Svar
5
· Visningar
1 888
Gnägg Sådär, dags för en ny snacktråd för haflingerfolket! :banana: Välkomna hit allihop, nya som gamla. :)
33 34 35
Svar
693
· Visningar
87 535
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Hej! Är det någon här som arbetar som ridlärare på typ ridskola och tar det på egna företaget? Alltså att man inte är anställd? Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 627
Senast: Liten
·
P
Hästmänniskan En vän har hemska skavsår mellan skinkorna som aldrig hinner läka då hon rider mycket. Har någon tips på hur hon kan få såren att läka???
2
Svar
22
· Visningar
14 653
Senast: prallan
·
Gnägg Ja, jag är väl inte ensam om detta fenomen. Nu har dotter nr 2 också meddelat att hon inte vill rida längre. Känns så trist, all mysig...
Svar
7
· Visningar
2 658
Gnägg Ja då och då kommer jag ihåg hur mycket jag brukade hänga här på buke! Efter att Vit fick somna in runt midsommar 2014 så sa jag upp mig...
Svar
8
· Visningar
1 851
Senast: Luff
·
Anläggning En liten undran. Vi har godkänd förprövning för stallbyggnation, stall för 6 hästar. Vi har börjat lite smått med att fixa iordning...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: tolksele
·
Anläggning nyfiken, då de lösdrofter jag sett oftast är rena rama lervällingar (beror väl på för många hästar på för liten yta, dåligt underlag och...
Svar
7
· Visningar
1 866
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma som jag gärna skulle höra lite vad ni har för tankar och åsikter. Det är så att jag har två hästar i...
Svar
6
· Visningar
1 293
Senast: lizzie
·
Anläggning O allvetande Buke, var köper man ett riktigt tungt och svulstigt stolpspett?
Svar
19
· Visningar
2 530
Senast: svea
·
Hästmänniskan Hej! Finns det några fd. Bollerupselever här? Eller kanske någon som går där nu? Främst ni som valt att gå inriktning häst. Isf, vad...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: LionQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp