Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Okej, jättedum fråga, jag vet! :o Men med den höbrist som varit i år har jag insett vikten av att ligga steget före när det gäller hö...
Svar
13
· Visningar
2 358
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Jag har funderat mycket kring detta, för att vara förberedd om det skulle bli aktuellt. Har försökt googla mig till lite svar, men...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 243
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Nyinflyttad hästälskare här undrar var man kan bada med hästen nu när sommarren visat sig vara SÅÅ varm!? Jag bor nära...
Svar
10
· Visningar
2 466
Senast: Elektron
·
Hästmänniskan Hur lång uppsägningstid har ni på eran boxplats ? Vad betalar i kallhyra / full pris ? Ska kallhyran vara en viss " procent " av hela...
Svar
7
· Visningar
1 214
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Sensommaren 2016 red jag och hästen ut i skogen och hon trampade i en djup håla, som troligen gjorde att hon vrickade sig. Svullen på...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
18 807
Senast: Korven
·
Hästmänniskan De flesta här är ju hästfolk och en hel del av er vet dessutom min historik med min stora ponny i förra stallet, så nu vill jag ha input...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 211
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Jag undrar om någon av er har erfarenhet av att först hyra en häst för ev. senare köp, och vad ni i så fall tyckte om det? Har ni...
Svar
7
· Visningar
2 011
Senast: Lager
·
Gnägg Jag är på gång att köpa min första häst och har hittat en som är intressant. Då både min tränare och vänner är upptagna den här veckan...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 525
Hästmänniskan Har märkt att det varierar mycket hur olika ryttare rider ute. Jag håller ofta tempo. Skrittar och travar fram och håller sedan främst...
2
Svar
23
· Visningar
2 967
Senast: MiniLi
·
Anläggning Vi ska sälja av en del av klubbens gamla hindermaterial som ej kommer till användning. Det rör sig om ca 50 bommar och 12-13 plank...
Svar
5
· Visningar
2 550
Hästmänniskan Hej allihopa! I Oktober förra året köpte jag min D-ponny. Skulle vara en underbart snäll häst, inga olater och den tryggaste som...
2
Svar
30
· Visningar
6 287
Hästmänniskan Jag har tagit det jobbiga beslutet att lämna ut min häst på foder fram till hösten då jag inte får ihop mitt hästliv så som jag vill...
Svar
9
· Visningar
1 894
Senast: miumiu
·
Gnägg Hur och var hittade du din häst? Hur många hästar var du tvungen att titta på innan du hittade rätt? Om du har köpt fler hästar och det...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 739
Senast: Matilda_L
·
Hästmänniskan Hej. Vet inte om det är rätt tråd, men jag testar. Jag har blivit erbjuden av min gamla ridskola att köpa en häst utav dem. Han 10 år...
Svar
16
· Visningar
3 264
Senast: bjmaria
·
Gnägg Nu har äntligen min nya häst fötts, det blev dock ett stoföl och jag har inga bra namnförslag:nailbiting: Svart russföl e. Qvitt u. Töa...
Svar
12
· Visningar
1 776
Senast: FiVi
·
Hästmänniskan Har våra hästar inackorderade. INGET skriftligt avtal...Tyvärr😓 Vi har kommit ihop oss om ersättning om hästarna förstör. Vi ska betala...
Svar
10
· Visningar
2 958
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Din tråd kommer nog tas bort då det är en efterlysning/annons Men jag tror mkt av problemet är ”rimligt pris”. Läromästare i...
Svar
4
· Visningar
1 738
Senast: Lalinea
·
Hästmänniskan Har tidigare hittat en utbildning ungefär som equiterapeut i närheten av Katrineholm. Men nu kan jag inte hitta den vad jag än söker på...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: mackan
·
Gnägg Tänktek kolla här om någon varit på Olympia horse show och vet lite om det. Hur långt innan brukar man behöva köpa biljetter? Såg att...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: nickan1
·
Hästmänniskan Jag har ett problem med en stallkompis angående hovslagare. Vi har samma hovslagare till alla hästarna i stallet (7st). Problemet är att...
Svar
2
· Visningar
1 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp