Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Dressyr Brink vann.Susann kom trea.Nu fick man inte se allt men jag tyckte Susanns ritt var mycket bättre än Brinks.Susann har fina övergångar... 2
Svar
28
· Visningar
3 856
Senast: Lotus
·
L
Dressyr Jag klarade mig! Är numera C-tränare i dressyr! :bump: :banana: Jag är sååå glad!!!
Svar
9
· Visningar
1 704
Senast: Lisso
·
M
Dressyr Undrar hur mkt man kan utveckla en hästs gångarter ? Om hästen har kort steg i traven både fram och bak. Rörelsen är med mkt aktion, men...
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Marlenè
·
Dressyr Med kandar. Måste man ha 2+2, eller kan man ha 3+1 eller tom alla 4 i vänsterhanden under hela programmet? Eller är det bara i kür man...
Svar
16
· Visningar
2 669
Senast: Spider84
·
M
Dressyr Hejsan! Jag undrar lite mer exakt vad det är för bestämmelser kring sadlar på dressyr tävlingar. Vad säger TR ang sadeln(hur får den/får...
Svar
6
· Visningar
1 595
Senast: psychogrrl
·
Dressyr Jag har inte ett "fräscht" TR att tillgå eftersom jag inte tävlar...ännu. Måste ha häst först. :D Men jag kollade runt lite på träns...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: alice
·
S
Dressyr Problem! Jag har en sits med mycket drivning i, vilket är bra i de flesta fall, men inte på den häst jag rider nu. När jag ska göra en...
Svar
17
· Visningar
2 961
Senast: sthlm23
·
P
Dressyr vad är det för skillnad på samlad trav och arbetstrav? :)
Svar
5
· Visningar
2 595
Senast: Annas
·
C
Dressyr Ponnyn jag rider har jätte svårt för att öka steglängden i trav, utan då man försöker öka så blir det bara snabbare steg. Någon som haft...
Svar
9
· Visningar
1 388
Senast: HD
·
P
Dressyr när det står t ex står LA för unga hästar, är det endast unga hästar som får vara med då? dum fråga kanske men men.
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: fio
·
L
Dressyr så är man nästan säker på att hitta någon som vet! Elit-niva dressyr för juniorer räknas från vilken klass?
Svar
1
· Visningar
1 235
M
Dressyr Har funderat mkt på detta..... för det verkar ju så självklart och enkelt för er andra att se detta med takt och balans etc :crazy...
Svar
8
· Visningar
3 830
Senast: X_tremless
·
Dressyr Jag behöver hjälp! tydligen verkar det som att vi ska hitta programmet själv inför klubbmästerskapet som går av stapeln 12 juni...
Svar
7
· Visningar
1 422
Senast: Raeman
·
M
Dressyr eftersom jag inte fick lägga den på Gnägg eftersom det handlade om ridning :confused: På Barockforumet ligger 2 filmer i skritt utlagda...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: goamarie
·
C
Dressyr Då jag själv inte är någon tävlingsryttare just, utan mer en allt-i-allo-ryttare... Men jag vet ju däremot en hel del om tävling... Nu... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 671
Senast: Cronis
·
Dressyr Min häst har inte bländande trav när hon lufsar på i hagen, men när hon kommer till jobb ordentligt har hon "kalastrav" enligt flera...
Svar
1
· Visningar
1 335
Senast: fio
·
Dressyr Jag ska starta min första dressyrtävling om ett par veckor (är egentligen hoppryttare), vad måste jag tänka på som är annorlunda än i...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: Liselott76
·
Dressyr Började diskutera med en stallkamrat, detta med att utrustningen inom dressyren (tävling) måste vara engelsk, och varför det är så...
Svar
1
· Visningar
1 428
Senast: Qodrofenia
·
Dressyr I ponnydressyr... Måste sporrarna vara av kulmodell eller får man ha vilken typ av sporrar som helst så länge de är 15 mm? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 348
Dressyr Vet att man inte får tävla på hackamore i dressyr men tänkte höra om det är någon här som brukar träna dressyr på det? Har provat det...
Svar
16
· Visningar
2 045
Senast: HubbaBubba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka