Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Western Vad behöver man egentligen för medlemskap om man ska tävla SRHAklasser?
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Wild Rein
·
Western Ska köpa westernsadel till mitt varmblod, undrar vilken tum på sitsen man ska ha? Det står Adult på 15-tums sadlar, om man köper en 15...
Svar
2
· Visningar
1 400
Senast: Cambrie
·
Övr. Grenar Är förmodligen få sporter eller sysselsättningar som går att jämföra med att rida galopphästar. Eftersom jag haft förmånen att få segla...
Svar
8
· Visningar
1 498
Senast: Bowman
·
Fälttävlan Såhär sitter de efter ridning: Jag sätter fast dem ca 1 cm högre upp men de glider ner hit oavsett om de sitter...
Svar
3
· Visningar
1 739
Senast: Jate Volim
·
Western Hittade info om en en dagars John Moore clinic i Skara i april. Någon som varit på clinic för honom ? Tror jag ska åka dit med nån...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 825
Senast: sthu
·
Western Kommer ringa och fråga imorgon men tänkte om någon vet? Jag har easyboots glove till chili då hans hovar varit i så dåligt skick med...
Svar
0
· Visningar
954
Senast: r_freddy
·
I
Western Hur fasen gör ni för att inte bli helt snurriga i bollen och kräkas på hästen i spinnen? Min pålle har börjat få upp fart i spinnen...
Svar
9
· Visningar
1 857
Senast: isse
·
B
Trav Hej. Har två kallblodsston som jag ev funderar på att betäcka i år och tar gärna emot förslag på hingstar. Sto nr 1; Marinelle...
Svar
11
· Visningar
3 754
Senast: Kellie
·
Distans Hur vet ni vilken hastighet era hästar har? Tex ''6km/h i skritt osv? Finns det någon mojäng att ha med sig som mäter sånt? :)...
Svar
9
· Visningar
2 097
Senast: Armadillo
·
Fälttävlan Eftersom pålle gjorde ett strålande terrängmoment i lördags i Kinda så blir det enstjärnigt på lördag. Men jag har en undran över...
2
Svar
34
· Visningar
3 720
Senast: Bellapops
·
Dressyr Jag har kollat TR men där står bara att hjälmen ska vara godkänd och det antar jag har med CE-märkningen att göra? Men sen då? Sammet...
Svar
12
· Visningar
2 250
Senast: Deimion
·
Dressyr Har aldrig varit ute och tävlat dressyr tidigare och har dålig koll på hur det funkar. Men iaf.. Får man prata med hästen undertiden...
2
Svar
21
· Visningar
3 644
Senast: fahrenheit
·
Fälttävlan Nu är det ju bara 2 veckor kvar! Vilka kommer till oss? Jag och lilla hästen ska förhoppningsvis debutera i 90-klassen. På söndagen...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 125
Senast: glitter
·
Fälttävlan Nästa år blir det EM för young riders i Malmö, året därefter blir det senior-EM! Hurra...
Svar
5
· Visningar
1 834
Senast: jacko
·
P
Fälttävlan Hej har nån något tips hur man kan börja träna lite fälttävlan?? Med orutinerad häst, och ryttare ;) Tips på te x. hinder mm.. :laugh:
Svar
1
· Visningar
1 310
L
Western Får man använda hjälm på E-tävling i stället för hatt även om man är 30-plussare? Har insett att jag bara har ett huvud och är rädd om...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: Paxinarion
·
K
Western Hej Alla Appaloosa vänner! Nu ligger proppen ute och har gjort ett tag inför årets första Appaloosa tävling. Vem har tänkt att starta...
Svar
5
· Visningar
1 574
·
Western Är det inte dags att vi börjar kolla av vilka specifika tävlingar vi bukefalister kommer att delta i??? Själv ska jag rida trail...
Svar
14
· Visningar
1 548
·
Hoppning Ska tävla nu i helgen och eftersom att det är på gräs så tror jag att jag har brodd på (även om det är klubbhoppning på 60-80 cm) för...
2
Svar
39
· Visningar
9 181
Dressyr Någon som har dessa? Isf vilka mått har ni i stöveln jämfört med era mått på benen? Ska man ha samma mått på stövlar utan dragkedjor som...
Svar
12
· Visningar
2 711
Senast: Tiili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden
  • Senast tagna bilden XVI