Bundle of Muscle

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Bundle of Muscle

Jo, som jag har fattat det får man prema osv, om man använder hingsten på egna ston. Dock inte om han betäcker ett enda sto som inte är vårt. Då försvinner rättigheten att prema (mm) för alla hans avkommor.

Ok, det kanske blir skillnad, men jag som betäckte 2005 med egen hingst skulle ju inte "få" det 2006...alltså reglerna var ju att man inte skulle få prema, inte få uppfödarpengar och vara utesluten från vissa lopp ( gällde ju inte de som "blev till" 2005)
Tack o lov så tog dom tillbaka det men för sent...de som hade viljat betäcka 2006 kunde ju inte för rent pricipiellt blir ju avkomman då värdelös...
Detta har jag inte sett eller hört nån information om förrän jag läste Lindqvists blogg förra året.

Så sammanfattningsvis:

Betäcker man med egenägd hingst så får avkomman starta i alla lopp inkl. premie och uppfödningsloppen. Man får även uppfödarpengar.
Betäcker man med ej avelsvärderad hingst som man ej äger själv så får inte avkomman vara med i permie eller uppfödningslopp, man får heller inga uppfödarpengar. Har jag fattat det rätt då?

Ärligt talat så vet jag inte, vet bara om man betäcker eget sto med egen hingst...det enda lopp man inte "får anmäla till" är väl breeders, men där är jag också osäker ( det betalar ju hingstägaren första insatsen ? Vilket jag då inte fått nån förfrågan om )

kan inte du eller nån maila och fråga stc då? känner mig inte tillräckligt insatt för att göra det.. Eller så kanske vi ska maila allihopa så kanske, om man har tur, så sätts det igång en liten diskution..

hej jag är intresserad av att betäcka mitt sto med din snygga hingst.hur mycket på ett ungefär blir det?svara mig gärna.:laugh:

Uptown Yankee tycker jag du ska se närmare på om du letar Muscle Yankee till ett billigt pris. Mycket bättre stam och han var faktiskt riktigt snygg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka