Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr En undran.. Har fått höra att man ej får flätta hästens svans på dressyrtävlingar. Gäller denna regeln jämt eller är det ingen regel...
Svar
3
· Visningar
1 231
Senast: sweep
·
D
Dressyr Någon som har någon bra övning där hästen behöver ´´sätta under sig´´?, har lite svårt att komma åt henne!
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Dorro
·
J
Dressyr Hur ska den sitta? Ska man göra en slipsknut eller ska den vara som den är? *Fattar noll* Fick inget svar på utrustning, så jag frågar...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: jojjo_blondin
·
A
Dressyr LC:1, LC:\"? hejsan jag trodde det bara fanns LC, LB, LA men vad är LC:1, LC:2 m.m?? jag fattar inte..
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: Stallflicka
·
M
Dressyr Rider en häst som gärna vill hamna i en ganska låg form,försöker att höja formen på henne genom att samla ihop henne lite mera med...
Svar
6
· Visningar
1 285
H
Dressyr Är det någon som vet om det ät tillåtet att tävla med hippogrippskor? Har en plan att gå över till barafota även fram med min vallack...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: Shadowfaxe
·
S
Dressyr Nu ska jag starta en tråd som jag funderat på länge.. Är i vad man i folkmun kallar "hårdrockare" :D.. men jag fullkomligt älskar att... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 245
Senast: sthlm23
·
S
Dressyr Så, på mitt första "riktiga" dressyrpass för säsongen började instruktören flytta om mig helt i sadeln. Jag upplevde det tillslut som...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: sthlm23
·
Dressyr Hur mycket och hur ofta rider ni dressyr veckorna innan tävling. :confused: En del lägger upp sin träning benhårt och visst, deras...
Svar
9
· Visningar
1 593
Senast: Darbhanga
·
M
Dressyr Om överdomaren tillåter att man får rida i skjorta för att det är varmt, måste det vara långärmat då? Malu
Svar
10
· Visningar
1 215
Senast: MaLu
·
S
Dressyr Hej en som jag känner säjer att Lcn kan vara svårare än Lbn bara för att i LCn e det inte lika mycket volter osv stämmer det? :bow:
Svar
4
· Visningar
986
Senast: _Sonette
·
G
Dressyr Jag har precis fattat hur man gör galoppombyten, men jag har ett problem. När jag ska byta från vänster till höger så byter min häst... 2
Svar
32
· Visningar
3 736
Senast: Gilraen
·
Dressyr Kan ni förklara hur ni gör en perfekt ryggning?
Svar
5
· Visningar
2 149
Senast: Magnum
·
M
Dressyr Är det endast för att visa hästen "ridvägen" extra tydligt? Eller är det mest för att komma åt att mjuka upp framdelen/nacken/bogen...
Svar
11
· Visningar
1 648
Senast: fejko
·
Dressyr Hur är det med pullargrimma i "vanlig" dressyr? Få man ha det nu?
Svar
16
· Visningar
2 400
Senast: HillsBon2
·
Dressyr dessa bett är godkända (rätta mig om jag gjort fel) tvådelat tredelat tvådelat med fasta ringar tredelat med fasta ringar (ej...
Svar
10
· Visningar
1 734
Senast: Cowabunga
·
Dressyr Vem tror ni vinner på OS? Och sedan vem tar silver och brons? Jag tror: Guld: Anky/Salinero Silver: Ulla/Rusty Brons: Jan/Briar :banana...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: spoff
·
J
Dressyr Man får väl ha diskret utsmyckning på pannbandet, typ nitar i mässing/strass stenar på LÄDER, men inte "kedja". Typ som dett: Är... 2
Svar
22
· Visningar
2 181
Senast: Jessica
·
C
Dressyr Japp inatt la jag ut en tråd lite sent på hoppningen om vilka jag tror skulle vinna :) vem tro ni nu vinner dressyren? själv tror jag...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Cw_
·
S
Dressyr Finns det ungponnyavdelning även i dressyr? Alltså får inte ungponny vara med och tävla bland dom vanliga ponnysarna? vilka villkor...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Picasso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka