Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Körning Måste påpeka igen att jag är HELT grön inom körning och ska INTE ge mig på något utan att ha kunnig hjälp till hands. Tills det är dags...
2
Svar
20
· Visningar
2 322
Senast: Gullan86
·
F
Körning Vad är en lämplig längd på skaklar för minishettis? /Nyfiken i en strut
Svar
6
· Visningar
1 641
Senast: mellis
·
B
Körning Är det någon vänlig själ som vet var man kan få tag på en domänsax eller vad de nu kallas?? Vill ha en sådan till mitt nordsvenska sto...
Svar
2
· Visningar
1 995
Senast: björktomta
·
B
Körning I hur tidig ålder tycker ni att man skall köra in en arbetshäst (Kanske inte spelar någon roll vad det är för hästras)? Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 255
Senast: plumpen
·
Körning Hej! Kan någon förklara lite utförligt vilka skillnader det är mellan en parsele och enbetssele? Lokselarna ser ju lika ut med det...
Svar
3
· Visningar
1 435
Senast: nillabjorn
·
J
Körning Måste bara visa nu när jag äntligen har fått komma igång med att köra Linnéa! Har bara provat ett par gånger än och har inte heller...
Svar
18
· Visningar
1 514
Senast: JennyK
·
Körning Ja, som rubriken lyder så läste jag nångång om nån här som använt sig av slangklämmor för att fästa bakselen! Eftersom jag inte har...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Fjunet
·
Körning Ska tävla körning nu i helgen och blev väldigt osäker angående klädseln.. får man köra i 3kvartsärmad tröja/skjorta eller måste den vara...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: TeamTanja
·
Körning Jag ska köpa loksele till min shettis. Vart finns det att köpa bra selar? De är ju inte lika lätta att "se" som bröstselar/maratonselar...
2
Svar
21
· Visningar
3 819
Senast: åke
·
M
Körning Har nu en veckas tid gått upp kl 05.00 för att köra innan jobbet, i helgen vid 07.00. Har inte tyckt att det blivit någon vidare träning...
Svar
12
· Visningar
1 074
Senast: _L_
·
M
Körning På väg till landslagsträning började hästlastbilen att brinna på motorvägen. Under lastbilen finns extra pack utrymme där vi lastar...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: nexxa
·
Körning Hej! Här kommer en dum fråga; Måste man ställa upp i alla 3 grenar vid en körtävling (dressyr, maraton, precision) eller kan man...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: malumbub
·
Körning ska iväg och titta på en rockard i dag halv 5 och behöver er hjälp tills dess! Hur långa ska skaklarna vara? har en d-ponny samt en...
Svar
6
· Visningar
1 543
Senast: Beppo
·
Körning Provade selen på hästarna idag och vill gärna veta hur ni tycker den sitter. bör jag ändra något? svanskappan ska förlängas...det vet...
2
Svar
31
· Visningar
3 130
Senast: burton
·
Körning Hej.. Jag putsade selen innan tävling, och nu vet jag inte om det finns nåt rätt eller fel håll att ha nackstycket som går till bröstan...
Svar
11
· Visningar
1 141
D
Körning Nu har jag fått napp om en rockard som verkar hyfsad. Den är hemmagjord av en sadelmakare som kör hästar och som kört in en del hästar...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: daysi
·
A
Körning fråga nr 1. Under inkörningen funderar jag på att ha en billigare bröstsele (utan draglinor) och innan ni börjar hetsa upp er så ska...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: miamiamia
·
Körning Håller på att köra in min häst och senaste gången fick han en fult skav av bukgjorden. Funderar lite över hur hårt man ska spänna alla...
Svar
8
· Visningar
1 642
Senast: Carolus
·
Körning Det är dags att köpa en bra och rejäl sele nu. Vill nu ha lite tips och råd. Jag har en fyrhjulig liten vagn och ska köra den med mindre...
Svar
1
· Visningar
969
·
Körning ska kanske låna en ettårig shettis. kan jag börja vänja henne vid sele och tömköra när hon e så ung? när kan hon börja dra vagn?
Svar
2
· Visningar
1 147
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur