Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Distans Närmaste distansklubben (Tjust) ska ha ett par "prova-på" ritter under hösten, och jag är väldigt intresserad av att testa, men vet...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: neywaz
·
N
Distans hej alla distansare! behöver lite hjälp här... vet dock inte om tråden ska ligga här eller islandshästfacket... min fråga till er är...
2
Svar
21
· Visningar
2 422
Senast: millennia
·
Distans Jag som inte har någon större koll på distans undrar ju nu, är detta vanligt förekommande? Hur ofta görs det dopingkontroller?
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Madde71
·
Distans jag är ny här på Distans hoppas ni har överseende med det :smirk: jag läste nånstans när jag sökte lite på distans att man ska först...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Kassiopeja
·
S
Distans Hm, vet inte om tråden hamnade rätt men jag provar, annars får moderatorn flytta den ;) Iaf så undrar jag om någon har erfarenhet av...
Svar
9
· Visningar
1 721
Senast: Sliver
·
S
Distans Om ni ska åka ca 20mil med hästen till en tävling hur dax åker ni då? När brukar ni vara hemma efter tävlingen? /Anna :bump:
Svar
2
· Visningar
864
Senast: shampiz
·
Distans Har någon ridit den och har något utlåtande om banan? Svår, lätt lagom? Själva Hoburgsrittens "riktiga" klasser är väl ganska tuffa...
Svar
12
· Visningar
1 313
Senast: neywaz
·
S
Distans Måste man rida med en tröja som har krage eller polo, på en tävling? Vad gäller en prova på ritt? /Anna
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Geshira
·
C
Distans Ja, frågan säger väl allt... hur tränar du för att hålla din distanshäst i god kondition? Har du ett särskilt schema du följer? Vore...
Svar
11
· Visningar
2 156
Senast: mahlmt
·
Distans En fråga:Hur bedömer veterinärena vid grindarna?Har dom vissa regler att gå efter?Dvs om hästen är halt,bestämmer då varje enskild...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: mahlmt
·
Distans Vad tävlar och tränar ni i för sadlar och vad ser ni för fördelar med dem mot andra sadlar? Engelskt,western,bomfritt? Varför valde ni...
2
Svar
30
· Visningar
3 499
Senast: duracell
·
C
Distans Är lite sugen på att prova på distansritt, men har inte hittat några prova-på-ritter i södra norrland där jag bor. Är det någon som har...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: Camilla_H
·
C
Distans Jag har köpt ett par distansridbyxor idag. De verkar vara väldigt halkiga. Ni som har dessa ridbyxor: vänjer man sig snabbt vid att de...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: Alfhild
·
Distans Jag blir så less på att intresset i norrland och ffa i norrbotten är så svalt (läs: iskallt) när det kommer till distansritt! Här uppe...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: Eweliina
·
B
Distans Hejsan! för att gå upp i 8-mil, räcker det då med att ha blivit godkänd i 2 st 5-milare som är CR, eller måste man efter de 2 CR bli...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Macken22
·
P
Distans Jag ska berätta från början... Vi var sju styckna som för ett tag sedan planerat en långtur till en bekant till oss, vi kom ca 12 km på...
Svar
13
· Visningar
1 455
Senast: AnnaKarinA
·
Distans Nyligen hemkommen från en plaskvåt men rolig Rökullaritt. (Tack alla funktionärer som stod ute i regnet hela dagen!) Nu har vi anmält...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Cleese
·
S
Distans Nu är jag nyfiken på alla framgångsrika fostringsmetoder som ni har provat på hästar som tidigare varit ouppfostrade och heta ridhästar...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Geshira
·
C
Distans Vad har ni till det? Hör ej så bra så det känns som Stetoskop ej skulle fungera för mig, Funderar på Vet Gate Pulshandtag med klocka...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: Galadriel
·
A
Distans Som ridskoleryttare har jag aldrig fått anledning att sätta mig in i hur länge och hur långt hästen orkar gå i olika tempon. Alltså...
Svar
10
· Visningar
13 844
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka