Händer detta ofta?

Sv: Händer detta ofta?

jag vet då att ingen i min (80km) klassen blev testad, för isf borde jag ha blivit testad, jag har dock ingen aning om vilka som blev testade

Ridsport har ju en sida där alla dopingprov (de negativa då, då) visas.
Från Nybygget är det två hästar utan anmärkning, antagligen har dom valt att inte lägga ut den tredje hästen, för att inte peka ut den skyldige direkt.
Är det ingen som kollar regelbundet på den sidan, och misstänkt att nåt lurt varit på gång, då inte alla 4 testade hästar funnits med som "utan anmärkning"?

CK, om jag läser rätt i Rfs lista över hästar utan anm 23 april så är alla redovisade från Hoburgsritten!

Banne mig, du har rätt. :o
Trodde inte de tog hela 4 dopingprov på Gotland, det var väl inte just fler startande än så. ;)

Camilla_H skrev:
Lånar tråden lite:

All reklam är bra reklam - det behöver ändå inte vara negativt ur synvinkeln publikt intresse. Skandaler är ju nuförtiden väldigt publikdragande och om gemene man förstår att distans tas så pass seriöst att någon till och med tar till otillåtna medel för att öka chansen att vinna så kanske det är något som är värt att titta mer på?

/Camilla

Nej, den erfarenheten man har inom travsport t ex i Nordamerika visar att dopingskandaler skadar sporten stort. Att ge ett djur smärtstillande för att använda det för att nå egen framgång ses inte med blida ögon, varken av media eller allmänheten.

Kanske kan ridsporten se och lära av svensk travsport som kämpar hårt för att hålla sin sport ren.

Håller med solros! Var väl ingen som blev mer imponerad av hoppning när barrerings-skandalen rullade förbi heller? :mad:

/JES

Jag sa inte att de skulle bli mer IMPONERADE - jag skrev att fler skulle bli intresserade och faktiskt SE sporten. Och på gott och ont har det ju blivit så. Nu är det väldigt mycket om distans, och de som har lite att säga till om inom grenen är noga med att trycka på det positiva. Jag fick tex ett ridsportförbundsmail hem nu om EM och där stod en hel radda med information om grenen. Och det mailet går ut till alla grenledare, m.fl.

Och även om den primära orsaken till att titta mer på sporten är negativ (skandalen) så kommer de ju att möta bra information och se hur bra grenen är när de får veta mer om den och DET kan ju aldrig vara negativt. Sen finns de de som redan har bestämt sig och skiter i vad vi säger, men de som är nyfikna och mer öppna de lär nog bli positivt inställda efter en nyfiken första kontakt.

/Camilla

Som Bert Karlsson brukar säga: "All PR är bra PR". Och man kan ju inte annat än konstatera att karln är framgångsrik.... så visst ligger det ngt i det Camiklla skriver.

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
576
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har problem med att vissa fingrar "fryser" fort, det är underligt nog mestadels 1 på varje hand. Pekfingret på vänster, långfingret...
2
Svar
21
· Visningar
678
Senast: MissFideli
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar