Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet På fredag ska vi ha middag här hemma. Jag hade tänkt att vi skulle äta fondue, jag tycker att det är mysigt att alla sitter och plockar...
Svar
17
· Visningar
10 218
Senast: Houdinie
·
Hemmet Ska vi ha i vår i vår bostadsrättslägenhet. Allt är bestämt och vi är nöjda med det mesta av upplägget. Eftersom detta är en...
Svar
10
· Visningar
1 969
Senast: Armani__
·
Hemmet Jag har en fundering, vi har en gammal sliten fin skinnsoffa. Kan man smörja den med vanligt läderfett? Vi har köpt på Ikea förut, men...
Svar
6
· Visningar
10 560
Senast: LJOSSA
·
Hemmet Hur gör ni då? Jag har hört att man kan lägga studsbollar i maskinen, men är det inte risk då att trumman går sönder? Det är inga...
Svar
4
· Visningar
2 641
Senast: Minett
·
Hemmet Vi hoppas kunna renovera vårt kök i sommar och därmed också kunna byta ut våra vitavaror från anno 1985....:D Vi har dock helt kört...
Svar
8
· Visningar
2 547
Senast: Sar
·
Hemmet Jag har furumöbler i sovrummet :crazy: , sänggavel, sängbord och ett skåp. Nu har vi ett nybyggt sovrum som vi snart ska flytta in...
Svar
3
· Visningar
4 893
Senast: Zody
·
Hemmet Jag kom hem igår och skulle tända lampan i sovrummet. Det bara poffar till och slår gnistor från taklampan. Jag slår genast av knappen...
Svar
8
· Visningar
2 641
Senast: Sonic76
·
Hemmet Jag var idag inne i lägenheten som jag nu äntligen har fått tillträde till. Men jag ska vänta till i slutet av veckan med att flytta in...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: YaHilweh
·
Hemmet Alltså, nu har jag flera saker jag skulle vilja anlita någon för att fixa, inget akut men lite tapetsering och sånt. Men grejen är att...
Svar
19
· Visningar
2 162
Senast: Sastra
·
Hemmet Har en vägg under fönstret i hallen som om och om igen målas om... Anledningen är att hallfönstret är katternas "dörr" och att de...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Kattsak
·
Hemmet När jag fixade i stallet innan så började jag fundera på hur man gör inför husköp och så. Kollar man med banken om lån och sånt innan...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Swat
·
Hemmet I nya hallen vill vi ha en kombinerad skohylla/sittbänk för att maximera utnyttjandet av golvytan. Den ikea har går bort. Svart...
Svar
13
· Visningar
19 608
Senast: tomten
·
Hemmet Kort och gott; Hur tusan gör jag? Några tips? Jag måste bli av med en massa ljud innan jag blir galen på riktigt :crazy:
Svar
13
· Visningar
32 669
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har ett skåp efter min pappa som jag skulle vilja måla på något sätt, men jag vet inte riktigt hur. Egentligen känns det lite illa...
Svar
12
· Visningar
6 011
Senast: Winni
·
Hemmet Ni kloka bukefalister kan säkert svara på detta. Om man renoverar ett gammalt hus och bygger ny trappa. Räcker det att man har en...
Svar
14
· Visningar
5 743
Senast: tomten
·
Hemmet Var någonstans kan man hitta en piskställning? En sån som går att plocka i sär på ett enkelt sätt. Har googlat på en sådan men...
Svar
4
· Visningar
3 091
Senast: Nafayette
·
Hemmet Min lilla vovve har klättrat upp i soffan i natt och jag misstänker att hon har kissat i soffan också... Har nyss fått halvfnatt och...
Svar
10
· Visningar
16 868
Senast: lady_vip
·
Hemmet Snart blir det flytt :) Och färgen i sovrummet är gräslig så här ska målas. Men så till den stora frågan, jag (vi) vet inte alls vilken...
2
Svar
20
· Visningar
10 211
Senast: Tassetass
·
M
Hemmet Skrev i någon tråd för ett tag sen om att måla om i sovrummet. Innan va det röda väggar samt furu tak och körsbärsgolv. Nu blir det...
2
Svar
22
· Visningar
2 131
Senast: Modett
·
Hemmet Jag har förälskat mig i IKEAs hampen (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20188807) i grönt, men den går inte alls in på mitt...
Svar
11
· Visningar
4 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd

Omröstningar