Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Har haft en livlig diskussion med min kompis som funderar på att bli undersköterska (vill jobba inom hemtjänsten). Jag kände mest, man...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
65 696
Senast: SaraMara
·
Skola & Jobb Hur gör man och vad är viktigt? Det vi ska opponera på har sjukt långa meningar, med flera bisatser i. För mig känns det som att...
Svar
16
· Visningar
2 117
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag ska börja dagpendla till och från en ny arbetsplats och funderar över hur jag ska göra. Helst hade jag velat pendla med tåg...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: Ioxia
·
Skola & Jobb Ni som har/håller på att utbilda er till ett visst yrke, hur mycket påverkade yrkets framtidsutsikter era val? Tänkte ni på det alls? Om...
2
Svar
22
· Visningar
1 865
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Hej! Undrar om det är någon som gjort Sos problemlösningstest? Är inte ute efter att fuska mig till bra resultat men jag undrar mest hur...
Svar
0
· Visningar
981
Senast: pannkaka
·
Skola & Jobb Jag har lyckats med konsttycket att låsa mig ute från min svenska internetbank, och nästa återbetalning ska vara inne på fredag. Då jag...
Svar
8
· Visningar
5 761
Senast: Inglorion
·
Skola & Jobb Tänkte kolla om det är någon här som har några bra tips att ge till utländska studenter som ska plugga en termin i Göteborg? Det är två...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Kan du, som nyanställd med unionens avtal, kräva 4v sammanhängande semester sommartid? Det avser obetald semester...
2
Svar
21
· Visningar
2 398
Skola & Jobb Halloj! Jag har nyligen läst klart en kurs på distans som är på högskolenivå. Jag fick VG i den och det var det högsta man kunde få, MVG...
Svar
13
· Visningar
1 354
Senast: Ackela
·
Skola & Jobb Ponera att man har fått ett vikariat och gått intro samt börjat hoppa in och jobba extratimmar vid ett par tillfällen, fått ett schema...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: Moonwalk
·
Skola & Jobb Jag går andra året på gymnasiet och funderar om jag ska plugga vidare eller inte, drömmen är att läsa vidare till djursjukvårdare men...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Naomii
·
Skola & Jobb Någon som har koll på fackliga frågor (handels) och kan svara mig vilka tjänstefel min chef gjort gentemot mig? Jag skulle inte vara...
Svar
17
· Visningar
1 657
Senast: Pigan
·
Skola & Jobb Nu gäller det inte mig, för jag har äntligen fått hjälp igen. Men jag har en vän som har problem med en arm, vilket beror väldigt...
Svar
7
· Visningar
2 273
Senast: swemale
·
Skola & Jobb Äntligen!! I två månader framåt, från tisdag ska jag jobba :) Heltid! :) Det kommer ge många välkomna 1000-lappar i plånboken...
Svar
14
· Visningar
1 143
Senast: Tjôta
·
Skola & Jobb Min unge missade ett moment i svenska 2 förra året då han gick i andra ring, nu går han i trean och går alltså ut om ett par veckor...
2
Svar
32
· Visningar
2 621
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder, jag har titelpanik! Jag har ingen aning om vad jag ska ha för titel på allt. Har skrivit exjobb om hur...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 999
Senast: Jerseyite
·
Skola & Jobb Jag har en vän som just förlorade sin enda förälder. Vännen går fortfarande på gymnasiet, har ett år kvar och har just tagit över...
2
Svar
20
· Visningar
2 431
Senast: Mixoman
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
Skola & Jobb Funderar på att byta bana. 33-årig journalist med massa webberfarenhet så vikariat i branschen finns men de fasta jobben är mycket få...
2
Svar
27
· Visningar
5 826
Senast: Zaga
·
Skola & Jobb Jag erkänner att jag har stuckit huvudet i sanden när det gäller pensionssparande och jag är måttligt intresserad av de olika kuverten...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: Lupino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp