zinklimbinda

S

Skaploff

Vad är en zinklimbinda? Hur fungerar den? Är den bra att änvända på en häst som har en senskada?
Tacksam för svar // Jag och min Vita sagoNikita

Sv: zinklimbinda

För många år sedan använde jag ngt som kallades "zinkaband". Jag gissar att det är samma sak. Det ordinerades till min travare då hon fick en gaffelbandsskada. Zinkabandet lindades på benet, direkt på huden. Sedan ett vanligt bandage utanpå för att skydda zinkabandet. Detta satt på dygnet runt i ngn vecka, sedan bytte man mot nytt. Allt upprepades så länge som det fanns behov av det.

Liknande trådar

Hästvård Lindrig senskada av förstärkninsbandet höger fram 4/10. Ska nu skrittas. Någon som sitter på något typ av progressionsprogram? Nu...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Elo
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: slant98
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka