Zetterman ratar även OS

Sv: Zetterman ratar även OS

Fast jag förstod det där som att om han ville ha en summa som skulle kompensera eventuellt inkomst bortfall då hästen måste vila längre än planerat och missar andra pengar. Han är ju rädd om sin häst och vill ge den en chans till ordentlig återhämtning men samtidigt så kostar det att ligga på topp. Fast jag kanske förstod det hela fel?

Mvh

Tora

Jag Men att först säga att det är för hästens hälsa, sen i nästa mening säga att får han mer betalt, då går det bra att åka. Mer pengar i näven, då var hästens välmående inte lika viktigt längre. :smirk:
Det lät helt enkelt väldigt illa tycker jag. Lät sniket.

Jag kan hålla med att det utttalandet inte var särsklit smart.
Men jag tror också att han räknar som så, att OM han skulle riskera Isaacs hälsa, och de skulle få ett inkomstbortfall X antal månader efteråt, så ville han åtminstone ha ekonomiskt kompensation så att inte han och hans familj själva skulle få stå för den eventuella förlusten med uteblivna premier/vinster samt behandlingskostnader för att få hästen "back in business" igen...

En affärsman har talat:angel:

Fast jag förstod det där som att om han ville ha en summa som skulle kompensera eventuellt inkomst bortfall då hästen måste vila längre än planerat och missar andra pengar. Han är ju rädd om sin häst och vill ge den en chans till ordentlig återhämtning men samtidigt så kostar det att ligga på topp. Fast jag kanske förstod det hela fel?

Mvh

Tora

Så uppfattade jag oxå hans uttalande. Förlorade prispengar vid kommande tävlingar + veterinärkostnader för att få hästen tillbaka i toppform. Dessutom har han väl under en längre tid uttryckt sin tveksamhet till Hong-Kong???

Om man ska spekulera och "tro" så tror jag också att han menade precis så. Vilket jag också tycker är ett helt ok resonemang.
Men på det sättet han sa så lät det bara som om han hade dollartecken i ögonen. Det han sa kom liksom ut i fel ordning eller hur man ska uttrycka det?!

Men jag tycker ändå att han kunde kläckt ur sig sitt beslut tidigare. För att ge förbundet en chans att få ihop ett lag, eller tom besluta att vi kanske inte ska skicka ett lag.
Jag vet inte hur det fungerar, men hade han fått chansen att representera Sverige utomlands lika mkt om han gjort uttalandet för längre tid sedan?

Jag tror helt klart att han fått representera landet lika mkt även om han sagt detta innan, han och Isaac är ett av de ekipage i dagsläget som är i bäst fas.

Och en smart affärsman får man väl verkligen inse att han är.
Han kommer ju att få rida "alla" nations cup osv nästa säsong, medans de andra laddar till OS, han blir självklart ett ankare för Sverige där, och kommer att hjälpa Sverige ligga kvar. och vilka prispengar han då kan dra in:devil:

Isaac är väl en av få hästar hos Z(+ Fellini kanske;)) som inte har en prislapp, dvs han SKA överlämnas till ngn av sönerna inom snar framtid.

Royne "tjänar" ingenting på att Isaac gått ett OS...

Senast ändrad:

Ja, fats det var inte särsklit svårt... mest för att jag förmodligen hade agerat lika dant som Royne ...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 436
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama