Zetterman ratar även OS

Sv: Zetterman ratar även OS

tycker han gör helt rätt jag med. som sagt varför chansa ??? hoppas nu bara han står på sig och inte ger vika .....

Det handlar "bara" om att herr hästhandlare vill förhandla sig till 1/2 miljon extra för att ställa upp!
Här handlar det tyvärr inte om ära och att rida för SVERIGE!
Låt någon annan "hungrig" ryttare åka istället.
Royne har gjort sitt.

Han får helt klart göra som han vill MEN jag tycker att han borde tänkt på det mycket tidigare än så här. Han har varit helnöjd med att vara med på EM och så många världscup tävlingar som möjligt där han kunnat vinna mycket pengar. Varför har han inte överlåtit sin plats tidigare till någon som är beredd att gå hela vägen för laget och Sverige. Och att förhandla till sig extra pengar när ingen annan gör det, varför ska han särbehandlas. Nej, han har visat sin rätta färg. Synd bara att det är så sent när andra ekipage hade kunnat få chansen på de stora banorna förra sommaren och nu under vintern och kunnat skaffa sig extra rutin inför OS.

Tummen ner för Royne. Jäkla diva!!!

Skönt att han sätter hästens hälsa före äran att delta i ett OS, all heder åt Royne!!!!!! :bow::bow::bow:

Royne VET vad han gör! Och han skulle aldrig riskera Isaacs hälsa för ett OS.

Den som skriver något annat har ingen aning om vad dom talar om!

Sedan är det klart att han är en smart och ekonomisk affärsman, men när blev det ngt fult att vara det?

Svensk avundsjuka???

Jag vet att vad han beslutar sig för, så är det det rätta beslutet för Isaac...

Royne skulle säkert ha tjänat mer pengar på att vara hemma och arbeta än vara ute och rida WC tävlingar. Det kostar att ligga på topp och det är ju inte alla gånger det blir placeringar och prispengar. Dessutom har vi ju inte så många ekipage på den nivån, superliga tävlingarna var det ju nästan svårt att skrapa ihop ett starkt svenskt lag till.
Om det nu skulle vara sant att han kan förhandla till sig en halv miljon för att vara med i OS, så är det ändå inte nära vad han förlorar om hästen inte klarar resan.

Cred att någon säger till när de planerar en så viktig tävling på ett ställe där det är skadligt för hästarna att vara!

Såg man på en av världscupstävlingarna så upptäckte man att han faktiskt inte är odelat mån om hästen, det finns mer att tillägga eller hur man säger.

Där sa han själv att han ville inte åka pga att han var orolig för hästens hälsa. Vidare sa han att om hästen blir sjuk på OS så missar den massor med tävlingar när den kommer hem, vilket är ett för stort inkomstbortfall.
Slutligen på frågan "vad skulle kunna få dig att ändra ditt beslut" svarade han "pengar".

Så givetvis är han mån om sin hästs hälsa, men det är allt rejält mkt ekonomiskt tänk med där också... ;)

Jag såg inslaget på tv där han sa att han nog inte åker. Jag höll på att tappa hakan! Sedan blev jag skitförbannad! Först säger han att han inte vill riskera hästens hälsa men kan tänka sig göra det för pengar. Hästkarl?! Skitsnack! Hästen kan bli sjuk - javisst, men det kan den på vilken tävling som helst. Även hemma. Nä, skicka ut den stroppen från laget och in med t ex Erika Lickhammer - grym i Globen!

*kl*
Och om hela OS blir katastrof och många hästar far illa så kommer det bli världens rabalder om alla djurplågare som tog dit sina hästar för att tävla så vad Royne än gör så gör han fel :smirk:

om detta stämmer tycker jag det är underbart att ngn tänker längre än näsan räcker... men inte lika roligt att veterinärer ov andra olympiska ryttare inte tänker på hästarnas välbefinnande. det är mycket upprörande att så många idag faktiskt inte respekterar hästarna, vem ger oss rätt att skicka runt hästar hur som helst i världen? speciellt under dessa beskrivna omständigheter, om fler stod på sig som zetterman skulle man faktiskt kunna ändra tävlingens plats. det är skamligt, att folk kan utsätta sina käriärskamrater för sådana saker, hästar är inga saker, men det är tyvärr allt för många som byter hästar som de byter skjortor..

om detta stämmer tycker jag det är underbart att ngn tänker längre än näsan räcker... men inte lika roligt att veterinärer ov andra olympiska ryttare inte tänker på hästarnas välbefinnande. det är mycket upprörande att så många idag faktiskt inte respekterar hästarna, vem ger oss rätt att skicka runt hästar hur som helst i världen? speciellt under dessa beskrivna omständigheter, om fler stod på sig som zetterman skulle man faktiskt kunna ändra tävlingens plats. det är skamligt, att folk kan utsätta sina käriärskamrater för sådana saker, hästar är inga saker, men det är tyvärr allt för många som byter hästar som de byter skjortor..

Men Herregud! Helena Lundbäck var precis i Malaysia och hästarna verkade ok. Och där är vädret ännu fuktigare och varmare än Hong Kong. Vi har skickat lag till Argentinga för finaler i Superligan (eller var det Nations Cup) och till alla andra världsdelar.

Så är det för hästarna som ligger på topp inom sin gren. Om det är rätt eller ej är ju en helt annan fråga. Men när Royne säger att det enda som kan få honom att ändra sig är 1/2 mijon kronor så är det ju nog inte hästens välbefinnande i sig utan välbefinnandet för att kunna tjäna in pengar.

Nu handlar det ju lite om att Royne själv har svårt för luftkonditioneringar och liknande, därför VET HAN hur det kan påverka en kropp/levande varelse...

Och vad det gäller pengarna så är Royne i grund och botten en affärsman som lever och försörjer sin familj på sin hästhantering....

Varför ska han riskera att förlora ENORMA SUMMOR eventuellt?

Härligt Royne!! Det kommer fler tävlingar, och faktiskt Isaacs hälsa är viktigare. :)
Det är hästar vi pratar om, och pengar och så mkt mer....fan låt han va! Han vet vad han gör, det lovar jag er. Tummen upp för Royne och hans framgångar!!!! :D

Senast ändrad av en moderator:

Men Herregud! Helena Lundbäck var precis i Malaysia och hästarna verkade ok. Och där är vädret ännu fuktigare och varmare än Hong Kong. Vi har skickat lag till Argentinga för finaler i Superligan (eller var det Nations Cup) och till alla andra världsdelar.

Så är det för hästarna som ligger på topp inom sin gren. Om det är rätt eller ej är ju en helt annan fråga. Men när Royne säger att det enda som kan få honom att ändra sig är 1/2 mijon kronor så är det ju nog inte hästens välbefinnande i sig utan välbefinnandet för att kunna tjäna in pengar.

Men nu har ju han sagt definitivt nej till OS-deltagande, så hästen ÄR viktigare än pengarna. Tycker det är helt rätt av honom att avstå när han är tveksam.

Det är ju bra om han definitivt har bestämt sig för att avstå så att någon annan kan få chansen och förbereda sig för ett eventuellt OS. Han uttryckte sig bara lite dumt när reportern frågade vad som kunde få honom att ändra sig och han svarade en halv miljon kronor.

Dumt kanske men väldigt ärligt:smirk:

Jag tror RZ tänker så för att han är businessman ut i fingerspetsarna.
Jag tycker att det är starkt att gå sin egen väg, att stå för att "OS är inte allt för mig" - vilket många tar för givet att ryttare på den nivån han befinner sig ska ha som mål.

Han ska lämna över Isaac till ngn av sönerna, givetvis vill han, som de allra flesta föräldrar "bädda bäst" innan övertagandet, vilket är en hel, pigg och hållbar häst i det här läget.

Ärligt av honom att redan nu tala om sin ståndpunkt, så att andra ryttare får chansen att förbereda sig.

Jag håller med om att det är ok att avstå pga ekonomiska saker.
Men att först säga att det är för hästens hälsa, sen i nästa mening säga att får han mer betalt, då går det bra att åka. Mer pengar i näven, då var hästens välmående inte lika viktigt längre. :smirk:
Det lät helt enkelt väldigt illa tycker jag. Lät sniket.

Dessutom borde han ju ha sagt detta tidigare för att ge förbundet en chans att tänka efter om vi ska göra en OS-satsning över huvud taget.
Jag tycker han beter sig som en bortskämd ponnyunge... :angel:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 436
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama