ZebraOne
Trådstartare
Sv: Zebra Zebroid Tråden
Steppzebra, Grant's
Vilken art/underart är den?
Steppzebra, Grant's
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken art/underart är den?
Han är inte korsad med något, han är en 100% zebra.
Vad jag använder honom till? Tja, han är ett djur på gården som får lata sig och ha det bra bara. Jag vill se om det är så omöjligt att ha en vildhäst som alla säger. Och nä, det är det inte, bara man vet hur man ska förhålla sig mot dem. Det är INTE bara en randig häst, även om det mest ser ut så på en bild. Han är starkare än en häst både fysiskt och mentalt. Det är just det som är intressant, att få lära sig mer om hästdjuret.
Köpt i Tyskland, efter flera års letande.
Men vill inte zebror ha andra zebror som sällskap? De är ju inga hästar, även om de går att
ha dem ihop så är det ju inte samma sak som att ha kompisar av egen art...
hur löser du varmt utrymme på lösdrift?
vad kostar en zebra?
är din kastrerad eller skall du avla?
stämmer det att de ej hållerför ryttare?
spännande!
Avlar ni på honom?
Hej. Jag är helt ny i detta forum, och hoppas att detta går fram. Jag är åsneägare/hästägare. Undrar om de finns möjlighet att nästa år få betäcka mitt åsnesto med din zebra? Har letat land och rike runt, tills jag nu kom in på denna tråd. Mvh anne
Har inte varit här på bra länge, är ingen forumräv alls. Trivs bättre med djuren och gården än att hänga på nätet.
Skrev här mest för att komma i kontakt med andra zebra intresserade, men det verkar dött i Sverige på den fronten.
Våran zebra hingst är dessvärre inte tillgänglig för avel.
Det är inte samma zebra som västnytt nämner.
Det finns fler i Sverige, förresten har Synoptik en zebra om någon missat det
Om han är tillgänglig för avel kan man undra ? Fast han verkar ovanligt smart, så han väljer nog själv.