Ytterjacka. Hörs ju nästan var den ska användas. Men, är det som yttersta plagg eller utomhus?
Fast sager man verkligen "ytterjacka"? Sager inte de allra flesta bara "jacka"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ytterjacka. Hörs ju nästan var den ska användas. Men, är det som yttersta plagg eller utomhus?
Jag älskar detaljnivån som den här tråden är på väg ner mot nuFast sager man verkligen "ytterjacka"? Sager inte de allra flesta bara "jacka"?
Men sant ju! Har aldrig hört nån säga ytterjacka.@mandalaki Hahaha, ja, jag vet. Jag hade nog en tankegång bakom det där men så var jag tvungen att kliva av datorn. Jag tänkte säkert att jag inte skulle förutsätta att folk resonerar på det sättet. Men ja. Helt oviktigt egentligen.
Jag tar alltid av mig jackan i stallet. Jag har aldrig reflekterat över det, det bara är så.Just det där med jacka inomhus är något jag INTE har, den åker av oavsett om jag ska vara kvar en längre stund eller bara ska ta en snabbfika på stående fot och det går helt automatiskt. Förra året när jag "praktiserade" hos en kompis i hans mjölkbesättning skrattade dom åt mig när jackan åkte av när jag kom in i ladugården men jag kommenterade det bara med "tja det spelar ju ingen roll om kossorna går på två eller fyra ben, jackan har man iallafall inte på sig inomhus".
Skorna däremot fick vara kvar, jag ville inte riskera att få en kossa på foten utan stålhätta (bättre då att få en kossa i knät, det är muuuusigt.)
Jag tycker att män ska gå nakna, jag. Det vore väl bra!Sen finns det ju en djupt diskriminerande könsorättvisa här också. Män och deras kavajer - man vet ju inte om det är inne- eller ytterplagg! De kan alltså göra som de vill!
Jävvla patriarkat
Nej fy, snoppar överallt.Jag tycker att män ska gå nakna, jag. Det vore väl bra!
Ja, men lite sårbara kan de ju allt få känna sig, det var ju det som var min poängNej fy, snoppar överallt.
Nu med fejsbokande så ser man ju ännu mer av folks lidande. Jag för min del undrar varför man lägger upp den eller efter den andra statusen med krämpor och medikamenter.
Gud, det har jag ingen vän som gör. Och jag gör det inte själv heller, trots att jag har kronisk migrän, oftast är sjukskriven och mår för jävligt. Jag tror jag har nämnt migrän EN gång sedan jag blev aktiv på fb, och det var i samband med en operation som jag hoppades skulle lindra för mig. Men på fb vill jag annars ha ett migränfritt liv.
Ja? Vore inte det härligt?Nej fy, snoppar överallt.
Fy så dystert. Fast å andra sidan är det ju sant, det skildrar deras liv. Men gud så tråkigt att liksom dagligen rapportera om det.Du anar inte hur många av mina vänner som är skröpliga och lägger ut såna statusar flera gånger i veckan. Det kanske är mitt vänutbud som är unikt.
Nej, jag vill faktiskt inte se en massa snoppar överallt. Verkligen inte.Ja? Vore inte det härligt?
Fy så dystert. Fast å andra sidan är det ju sant, det skildrar deras liv. Men gud så tråkigt att liksom dagligen rapportera om det.
Visst är det! Och jag undrar så vad syftet är.
Jag tror det handlar om just identifikation.
Sen så har jag naturligtvis andra vänner som är skröpliga och aldrig nånsin skriver om det.
Jag skriv iofs en hel del på fejjan när jag låg på sjukhus och hade haft min stroke, men det var för att det var ett oerhört praktiskt sätt att kommunicera till många som var oroade och på så vis kunde få info direkt
Skämtar du? Har du aldrig åkt kollektivt i Sverige!?En norm som jag däremot tror är ganska generell över generationer är att man som svensk anpassar sig till det utrymme man är tilldelad, rättvisa är viktigt för oss.