Yrkestitlar och liknande på engelska?

Krokus

Trådstartare
Hej!
Är det någon som vet eller har förslag på vad beridare heter på engelska? Och även andra hästrelaterade yrkestitlar är av intresse om det är någon som vet och vill dela med sig?
Och är vad är egentligen skillnaden på groom och stableman? (om det är någon)
 
Jag arbetar som beridare och det kallas rider.
Stableman : någon som sköter gården, mockar, fodrar, lagar saker osv
Groom: sköter hästarna, klipper, sadlar, mockar, longerar osv
Som beridare, är det olika benämningar då om man jobbarmed te x. inridning av unghästar eller utbildning av dressyr/hopphästar?
 
Kusk heter driver.

Du hittar vad saker heter på engelska om du googlar tex "sadel på engelska"
Javisst. Har googlat men det är svårt att veta vad som "gäller" och många facktermer kommer inte med i vanliga översättningar. Så shysst att ni delar med er, ni som vet!
 
Som beridare, är det olika benämningar då om man jobbarmed te x. inridning av unghästar eller utbildning av dressyr/hopphästar?
farrier eller black smith kan man säga.

Jag vet inte riktigt om det finns en yrkestitel för folk som rider in unghästar, men det heter starting young horses, eller starting green horses. Vissa använder även det gamla ordet "breaking young horses".

Driver är kusk

Dressage rider, flat work rider (för hopphästar), show rider (tävlingsryttare), home rider (beridare på hemmaplan). Finns många variationer ;)
 
Det finns även stablehand som en variation på stable man.

Jockey kan man säga om en beridare om man vill skoja till det. Men det är mer ett slang och ingenting man säger när man söker jobb, för då tror man att du är en racer.
 
sen finns det även head groom, och det är den person som har störst ansvar och förtroende på en gård. Det finns show groom, någon som följer med på alla tävlingar och måste ha det där extra i att klippa, knoppa, first aid och allt annat som kommer till hästens skötsel.