Sv: Yoga från Jotex
Abbie är nog en britt ut i klospetsarna. Allt man läser om britten stämmer på henne. Hon är genomsnäll och väldigt social men bara mot mig. Britten har en förmåga att bli enmanskatter och det är båda mina. Fast på olika sätt. Yoga äger mig, medan Abbie mer tycker om mig på avstånd. Sitter jag och en kompis i soffan så ska Yoga sitta mellan, men bara jag får klappa henne, inte nån annan. Yoga har en enorm personlighet och kräver plats och uppmärksamhet, får hon inte det så skäller hon på en. Abbie är mer försynt och sitter och plirar lite på en, lutar sig mot en möbel och trampar lite med ena bakbenet. Hon frågar om man vill gosa, Yoga skiter fullständigt i om man håller på med annat. Är Yoga gosig så ska Yoga gosa. Då får resten av världen anpassa sig
Båda är ju förstås av det lugnare slaget, det är 2 stora honor och Abbie har en hel del massa att bära på. Alltså inte övervikt, hon är stor! Men självklart är det bus några gånger om dan. Dock tror jag att det mer åren blir mer brottningsmatcher och färre race, även om det springs en del fortfarande. Båda har sina lekspecialiteter varav jag ska vara med i Yogas, hon ska sitta på sängen och jag ska kasta möss på henne som hon kan lobba iväg och sen får jag springa och hämta. Osv. Abbie springer mest runt och piper och kastar runt dom små mössen.
Ingen är knäkatter, Yoga ligger gärna bredvid. Just nu har hon en ryggkuddesperiod när hon ligger på ryggkuddarna som på bilden. Annars ligger hon bredvid mig i soffan, eller på armstödet närmast mig.
Usch, jag kan berätta hur mycket som helst! Yoga är en färgstark och krävande kisse som är jättekul att bo ihop med. Men hon är svår, en riktigt läromästare. Abbie är min första genomsnälla kisse och det är stor skillnad på dom trots att det är mor och dotter. Men efter att ha haft 2 st katter som man måste lära sig, så är Abbie nästan svår för att hon aldrig säger nått. Man vet liksom inte var hennes gränser går. Men tydligen är hon pappas flicka, inte bara utseendemässigt är dom kopior utan även i sättet. Och det var ju grejen när jag valde just honom
Här finns några bilder på båda, har förvisso massor fler, men det är lite iaf
http://www.pixbox.se/usr_show_id123227_page0_order1.html