ylletäcke

Messy

Trådstartare
nån som har det rutiga från börjes?

sitter det bra? (vad har ni för häst, grov/tunn?)

någon som har bomullstcäket som är blått på halva å svart på halva (nederkaten)?
sitter bra?

Sv: ylletäcke

Bomullstäcket sitter jätte bra på en häst med något lite gröve modell.

Jag har ylletäcket och det sitter kanon på min häst! Jag har det som var innan det de har i katalogen nu.
Min häst är grov och bredbogad och täcket passar honom perfekt.

Jag har hört ryktas att bomullstäcket hänger lite i bogen om hästen är lite tunn just där, men att det annars är ett bra täcke om man ser till priset.

*lånar*

resultatet blir typ att täckena sitter bra om man har grov häst...

daaaamn ;) jag får väl lägga en halmbal under täcket då ;)

Stämmer, har ett fullblod och jag hade fått plats med två av honom vid bogen..

Men på sambons brunksnordis sitter den suveränt på =P

Här är en bild på min häst i ylletäcket:
Han har 145 cm i täcken och är en vbl travare av grövre typ.
20050131035.jpg

Jag en i storlek 145cm, men kan tänka mig att kanske n i 135 /125 skulle passa kanske.. bogen var så stor att den åkte ner nedanför hästen framtill gled och bakåt.

Jag har det rutiga ylletäcket till min stora islandshäst.
135 passar honom utmärkt men han är som sagt stor och grov, särskilt framdelen.

är de stora i strl?

det är så svååårt.. .min har 135, men mitt regnskal är 145 å i vintras fick hon klämma i sig i ett 125 termotäcke...

jag beställer nog iaf =) hon får väl använda bogskyddet ;)

Förr var ylletäcket stort i bogen, men nu är det en ny modell (som dessutom ser snyggare ut!) o den tror jag inte e såå stor i bogen, men det kan nog va smart å ta en stl mindre än normalt för å va "säker".

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 183
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
896
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Textilåtervinning

Hund, Katt, Andra Djur