M
_malle__
Vi vill nu betäcka min foderhäst, men vet inte vilken hingst som kan passa. Stoet är e. Nactus (Napoleon-Maraton)- Curacao xx(Mark-Ye-Well - Buckhound.) 6 år, 171 cm hög och grov. Hon har mycket bra psyke
Hon föddes x-bent (behövde inga ingrepp, det rättade till sig) och jag undrar nu om det är värt att avla på ett sådant sto? Jag vill verkligen ha en avkomma efter detta sto och vi kommer ha ett nära samabrbete med samma veterinär som följt stoet sen hon föddes ( och då även hennes x-benhet.)
Jag vill även ha tips på en passande hingst som bör uppfylla dessa krav. Finns det överhuvudtaget en sådan?
*Ger väldigt rak och korrekt benställning
*Litet huvud
*Bra psyke
*Gärna runt 165 cm i mkh
*"Lätt modell", smäcker (förädlande) , ej för grov!
Hon föddes x-bent (behövde inga ingrepp, det rättade till sig) och jag undrar nu om det är värt att avla på ett sådant sto? Jag vill verkligen ha en avkomma efter detta sto och vi kommer ha ett nära samabrbete med samma veterinär som följt stoet sen hon föddes ( och då även hennes x-benhet.)
Jag vill även ha tips på en passande hingst som bör uppfylla dessa krav. Finns det överhuvudtaget en sådan?
*Ger väldigt rak och korrekt benställning
*Litet huvud
*Bra psyke
*Gärna runt 165 cm i mkh
*"Lätt modell", smäcker (förädlande) , ej för grov!